Gocart tegning?

Er der tilfældigvis nogen der ligger inde med nogle tegninger af en byg-selv gocart?

Jeg har lige erhvervet mig en rørbukker og regnede med at jeg ville kaste mig ud i at bygge en gocart.

mvh

Kasper
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for en type gocart du vil bygge ??
En legemodel til ungerne eller en rigtig terrængående ??

Prøv at finde inspiration hos fx. www.bocart.dk eller hos www.dino.dk

Det er lovligt at lade sig inspirere men ikke at kopiere.....

Jeg har selv en Dino med en Hondamotor og slyngkobling til ungerne.... ( i alle aldre !!! ) Det er en "Leasure" model der har fået knobdæk med lidt større diameter...
Den kører fortrinligt på grus og astfalt men er PT gearet for højt til græs og stubmark... 70-80 km/t :twisted: Men en vildt fed oplevelse at ræse afsted med småstenene flintrende om ørene....

Jeg kan evt tage nogle billeder af Carten hvis det har interesse...

PS. Min nabo havde tidliger en rigtig Dinoræser... fed maskine men den var meget bred og træls at have i traileren. Min kan lige være i en alm. Dantrailer 122*205*40 og ses næsten ikke med presseningen over..
:roll:

MVH Njord
Jeg vil tage nogel billeder og lægge ind.
Hvad angår motor vil strotset alt med en vandret aksel kunne bruges.
Min er en Honda på 5-7 hk.
Hos Dino www.dino.dk sælges de, og her kan du se priser...
Men kig i www.dba.dk eller www.gulgratis.dk her er der sikker muligheder for at finde noget brugt.
Det besværlige er slyngkoblingen, men det kan jo også laves med en rem der strammes af en fx fodbetjent rulle... Det er et system der bruges på fx have fræsere... Der jo også kan levere en motor... evt som et containerfund....

Ud over dettte er det mest kildne nok selve styre tøjet.

Hvis du lade motoren trække på det ene baghjul er carten lettere at dreje og du behøver ikke noget differantiale. Min er mad fast aksel og ungerne har lidt svært ved de skarpe drej

MVH Njord
Så er der et par billeder til inspiration.

MVH Njord
At tænke sig... bare fordi kæresten endnu ikke engang er gravid, mener hun sgu at det er for tidligt at bygge en gocart til min kommende søn :shock:
Det er helt fint med en mere terræn gåend emodel. Men egentlig var det også hvad jeg selv ville have haft ( til ungerne :roll: :wink: ) Men så dukke denne op i www.dba.dk og den kostede 3kkr. så var der jo ikke meget at bygge for...
Og den er ganske fin til meget !!!

Men du skal sikker finde inspiration hos fx www.bocart.dk de er terrænggående i rimeligt omfang... Problemet er at de har en pris hvor man begynder at kunne købe mindre ATV'er....

MVH Njord
Citat fra BobbleTrouble

Jeg har lige erhvervet mig en rørbukker og regnede med at jeg ville kaste mig ud i at bygge en gocart.


Spændende projekt må jeg sige! Men må jeg spørge hvad der er for en rørbukker du har erhvervet dig, og hvad måtte du gi' for den, ny/brugt?

Har du evt. et link til forhandleren - og/eller et billede af rørbukkeren ?

Grunden til at jeg sprøger, er at jeg i et godt stykke tid selv har haft et lign. projekt i tankerne, men har lagt det mere eller mindre på hylden pga. at jeg ikke har kunne "tilluske" mig en rørbukker til rimelig penge.

Thomas

Thomas
Hej Sputnik

Jeg aner ikke hvad fabrikat min rørbukker er af. Jeg købte den brugt. Det er en rimelig kraftigt hydrulisk fætter (ikke Harald Nyborg-kvalitet), som jeg købte brugt. Den var sat til salg for 1200 kr. Det gav jeg ikke, og jeg gjorde en RET god handel hvis jeg selv skal sige det biggrin

Mvh

Kasper
mad mad HJELP trenge linker der di seller akslinger over 75,5 cm lang.mad mad
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis