Regneark

Hjælp til Excel regneark. (fik slettet min HD )
Hej - jeg er ikke go til tal, og har brug for hjælp til at lave et regneark til regnskab/budget. Jeg havde forestillet mig at det skal kunne nogenlunde det jeg her har forsøgt at beskrive:

I øverste linie skal være månederne fra januar til december.
I næste linie det budgetterede antal personer pr måned.
I næste linie det faktiske antal personer pr måned.
I næste linie differencen pr måned - hvadenten den nu er større eller mindre - med visning af + eller - tegn.
Derefter samme princip, men blot med det budgetterede BELØB pr måned - faktisk beløb pr måned - difference pr måned osv.
Hvis man også kan få det til at vise det "opsamlede" under/overskud vil det være perfekt.
Altså sådan at man kan se om der er overskud eller underskud ifht. det budgetterede.

Venlig hilsen:
okjk
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan også springe over hvor gærderet er lavest og gå til f.eks. www.skjernbank.dk og nap en kopi - under PRIVATØKONOMI - af deres glimrende budgetprogram som jeg tror vil opfylde alle dine ønsker og lidt til.

Hilsen
Christian22 smile smile smile

Erik M.
Tak for svaret. Jeg har nogle budgetprogrammer fra de forskellige banker, som vist alle laver sådan et - problemet er, at jeg er en novice til at lave formler, og andre personligt ændringer, så der plejer jeg at komme til kort, men jeg vil da prøve at se på det anbefalede smile

Venlig hilsen:
okjk
det der er nemt nok...
du vil bare have en differens
du gør sådan her når du skal lave formler i dine celler( der er flere måder)
sæt markør i celle
skriv =celle nr1 -celle nr2 fx således =A17-A18
det er lighedstegnet, det handler om.
prøv det
man kan også klikke sig til det

Delfinen
Tak for svaret. biggrin

Venlig hilsen:
okjk
Ja, det er faktisk ikke så svært at lave formler i excel, når det bare er de fire regneart, der er tale om +, -, x og /.

Og ganske korrekt det med lighedstegnet.

Og så er det jo med excel, som med så mange andre programmer, at "copy" og "paste" er gode funktioner, kopiering af formler kan også gøres i en "træk og slip funktion".
Brug endelig rammer for overskuelighedens skyld, du vil takke dig selv mange gange for det.

Bare for at give lidt mere input!

Mvh. Carsten
Annonce
Det er godt Carsten. Lad os få delt noget viden. Det er menneskets store fortrin.

Delfinen
Den holder ikke vand smile

Hvad så med
=Kædesamme
=Sum(a1:a4)
=sum.hvis

og mange flere :lol:

Sorry.
Min dårlige humor....

Brian McFly
Excel har faktisk en super hjælp.
Hvis man gider bruge lidt tid, og ved hvad man vil vide :roll: så har de forklaret det særdeles godt.
Et problem er når man ex vil transponere en række, og ikke kan huske det hedder transponer - så er det lidt svært at finde "transponer" i hjælp :wink:
Norsk_Viking, hvad er det der ikke holder vand? De funktioner, du nævner er lidt specielle, men til nogle formål er de meget anvendelige.

TS
Citat fra Sørensen

Norsk_Viking, hvad er det der ikke holder vand? De funktioner, du nævner er lidt specielle, men til nogle formål er de meget anvendelige.


En stor lettelse, at jeg ikke er den eneste, der synes, det indlæg er/var sort tale biggrin

I øvrigt er det nemmere at bruge "&" end funktionen sammenkædning
fx =a1&a2&"hulubulu"&a3 smile

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis