Brændfarligt loft

I vores nykøbte hus er det i bl.a. kælder og på tagetagen brændfarlige flamincoplader i loftet. Ingen tvivl om, at pladerne skal ned, inden vi flytter ind, men hvordan får vi den nemmest ned. Det virker som om de er sat op med lim, og der sidder store rester tilbage på loftet. Hvordan får vi rester af, så loftet igen kan blive pænt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej ja det jeg ville gøre var at fjerne dem med en stor spartel eller et koben og så ville jeg sænke loftet med 6 cm vis det er muligt det vil sige at du kører en lægte hele vejen rundt i vage og så sætter du nogen lægter i melem på 60 cm så det passer med 50mm isolering rockwoll kig på pakken vad mål isoleringen har det skal stramme lidt så isoliringen ikke falder ned der efter sætter du dampspære op med en klamme pistol. og så skal du have nogen forskalings bræder 25*100 op de skal sede på 30 cm og passe med gibs pladerne som er 120 cm i breden 120*240 eks vis dem skruer du op med 4*70 skruer torx er det bedste at skrue med derefter laver du en støtte buk til at holde gibs pladen med i mens du skruer dem op brug gibs plade skruer til det første lag på 25 mm og til andet lag 35mm vis der er lampe steder som skal føres ned sakl du have fat i en elktrikker til det. håber det var svar nok så vis der plads til det kan du gøre det det vil sige at vis du kan undvære 11 cm af din loft højde ja så har du en god løsning på det problem men det koster selvfølgelig at lave det sådan er det jog
Hvis loftet så er ødelagt oven over flamingoen så......

Jeg hader normalvis profilbrædder (mest fordi folk banker dem oven på glatte gipslofter og stuk osv. æv æv), men profilbrædder ser faktisk godt ud hvis man sætter dem ind imellem strøerne og et par cm. oppe på strøerne, så strøerne er synlige (isolering og dampspærre skal der selvfølgelig også sættes op som beskrevet tidligere).
Giver du dem noget hvid lud (eller køber dem færdigbehandlet), så vil de ikke gulne. Hvis du maler dine strøer i en anden farve bliver det rigtig flot. Hvis du holder en lille afstand imellem enderne på profilerne og strøerne, så det ser ud som om det er kvardrater af træ der hænger løst i loftet, så ser det rigtig*2 godt ud.

Dette var kun et forslag, nogen gange vil man jo gerne fortælle om noget man har set, som er lidt mere sjældent (og hvorfor, fordi der selvfølgelig er lidt mere arbejde ved denne løsning). Giver man 2.500.000 kr for fire mure, vil man vel også gerne kæle lidt for detaljerne)........

I kælderen giver dette lidt lofthøjde.

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af PeterR (den 22-08-2002).]

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hvis dit gamle loft er pudset op med mørtel, er der som regel forskalninsbrædder under dette,som er lige til at skrue gipsplader op i, dette er en god løsning især hvis at der er stuk langs væggen.og så fylder det kun 13mm. M.v.h The King.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også