Planke gulv

Vi skal have lagt lamelplankegulv i hele vores nye hus. Vi har besluttet at de skal være Eg eller Ask. Det bliver til ca. 120 m2 gulv i hele huset.

Nogle der kender nogle gode steder som ikke koster en bondegård?

Jeg har set i Bauhaus nye katalog at de har et gulv til 299 kr. m2 og der kan jeg også få yderligere 11 % rabat så det virker til en god pris.
Nogle som kender gulvet: (link fylder 0,4 MB)
http://www.bauhaus.dk/data/flyer/6/DKp11BAU28.pdf

Nogle der ved hvordan det gulv skal lægges? Er det svømmende eller hvad?

På forhånd tak.

[/url]
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Jeg tror ikke umiddelbart du kan få det billigere.

Mht. montering, så lægges det svømmende. HUSK korrekt mellemlag, foam, pap, fugtspærre eller en kombination. Spørg hvor du handler gulvet.

God fornøjelse.

Mvh. Thomas
Jeg kender ikke kvaliteten hos Bauhaus.

Men prisen er ikke bedre end så meget andet..

For tre år siden købte jeg ca 180 kvm plankelamel gulv hos LysbroLavpristømmerhandel i Silkeborg. det er en plankelamel i hvidolieret ask, fra "Fjordal " importere af CC og Co, i Vejle. Den er ganske fin i kvaliteten og den kostede da ca 300kr. /kvm incl lim og underlagsskumfolie.

Som underlag vil jeg nok anbefale at anvende disse "grønne" plader der fåes da de er meget lyddæmpende, men de er også lidt tykkere og dyrere... Det vil jeg selv bruge på mit loft, hvor jeg er igang nu..

Som underlag kan du også få en skumfolie der også fungerer som en dampspære og den er meget let at arbejde med... Det brugte tømreren da han lagde gulvet i stueetagen på betongulvet.

Så jeg har ca 180 kvm skumfolie af fin kvalitet der kan købes billigt....

MVH Njord
Takker. Jeg må måske lige kigge forbi de lokale tømmerhandeler. Nu skal vi dog lige have nøglerne til huset først (senest d. 15/7) :-)
Kig i den blå avis for evt at få lidt inspiration omkring pris osv...

Stortset alle kan presses når man skal have lidt mængde... Også i fx Jem&Fix...

MVH Njord
Hej!
Nu har jeg (endelig!) fået støbt gulv - så skal jeg lige ha' noget gulv på!
Hvilke(n) type gulvbelægning egner sig til svømmende gulv med vandbåren gulvvarme? Hva' med dampspærre? Og alt så'n noget - jeg hører gerne fra folk, der har været hele møllen igennem.

mvh
Henrik
Annonce
Du skal have en dampspærre over betonnen. denne kan med fordel kombineres med skumfolien så du kun lægger et lag under plankerne.
Hvilken planke type du vælger er op til dig men de trelagsopbygninger jeg kender er ganske ok og kan klare gulvvarmen. Hvis der er tale om massive planker så spørg producenten.... ikke alle kan klare det, vist egentligt de færreste.

MVH Njord
Skal det være lamel parket.
Prøv at checke om Bauhaus (nu du er der alligevel) ikke stadig har massiv ege planker fra hørning til ca. samme pris, kik lige på den hvis den er i udstillingen.
Vi har den i køkkenet, kanon flot og slidstærkt gulv, jeg gav normalpris 299 m2.

Gulvarme udner denne max ca. 28 grader, gælder vist for alle massive gulvplanker.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Jeg tror Bauhaus er okay - bare produktet virker solidt, så skal det nok gå...

 


I min fritid er jeg gør-det-selv mand - alt fra bådudstyr, spabad til plankegulv har jeg lavet selv :)
Ja, indlægget er vist ok igen, de trænger s*u nok til et nyt her 4 år efter.....Hvis de ikke købte eg som jeg foreslog.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej

Husk at gulvet ikke må overstige 27 grader i overfladetemperatur (27 grader ved Moland gulve) da det ellers kan komme til at ligne et vaskebrædt i løbet af få dage.

Blandesløjfen skal være spærret så man (fruen :-)) ikke ved et uheld kommer til at skrue op for varmen, og hvis huset er projekteret med trægulv/gulvvarme er det vvs-installatørens pligt at sørge for at dette ikke kan ske (her springer de oftest over).

Forøvrigt skal man anvende det underlag producenten/leverandøren foreskriver p.g.a. garantien.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis