multiplader / gasbeton

Jeg er igang med at brække flisebeklædningen omkring min brændeovn ned.
Det er et fandens stykke arbejde, da den tidligere husejer har sat det op med silicone. :evil:
Nå, men nu har jeg tænkt mig, at brændeovnen skal stå på en sort jernplade og vægbeklædningen skal bestå at hvide multiplader eller gasbeton.
Er der nogle i dette forum der har erfaring med disse plader ? og vil det mon være sagen at beklæde væggen med disse ?

MULLE.....
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
.........det første du skal tage højde for er om din brændeovn har en godkendelse (kan ikke lige huske hvad det hedder ), og i den er der angivet minimum afstande til sider og bagvæg og evt størrelsen af den ikke brændbare plade som ovnen står på. Har din ovn ikke en sådan godkendelse skal du gå ud fra nogle andre mål som din skorstensfejermester kan oplyse dig om.
En væg i den brandklasse som er nødvendig som bagvæg ved en godkendt brændeovnen kan opbygges af 2 x 13 mm gipsplader og beklædes med filt/glasvæv og males.
Hvis du vil bruge multiplader, klæbes de op med en specialklæber, spartles min. 2 gange, slibes og beklædes med filt/væv, multiplader er ret nemme at arbejde med men kræver omhyggelighed da det ellers er umuligt at spartle pladerne helt plane .
Men råd nr 1 er : start med at kontakte din skorstensfejermester for ikke at lave noget som senere skal laves om / ikke kan godkendes .
Skorstensfejeren hjælper gerne

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Godt svar :!:

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også