Gamle stikledninger

Hej,

Jeg er ved at rive pudset ned af mit gamle hus, og i den forbindelse kommer jeg til at se på mine gamle luftledninger. Der er stof isolering på disse... Er det sikkert at bevæge sig omkring disse eller??? confused

Jeg kan evt. lægge et billede på.

hjælp,
Jesper

Besse
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville snakke med mit elselskab og få en pris på at få det i jorden. stikledningen fra måler til elskab/mast er din egen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er ikke elselskabet, der kommer og graver stikledninger ned. Det skal du selv sørge for. Du kan selv grave en rande, og lægge kablet ned, og få en aut. elektriker til at tilslutte det hele. Få ham med på råd, inden du begynder.

Angående "stof på stikledninger", så skal der ikke være isolering på stikledninger fra mast til hus, de skal bare være "rå kobber".

Mvh
ThomasB
Hvis du med sikker mener om de er sikre at rørre ved, så er de bestemt ikke egnet til kontakt med levende mennesker !!

Du kan overveje om du kan finde pengene og få lavet lidt om på dit el, altså nyt kabel i jorden fra mast til hus..
Men hvis den nuværende løsning virker og ikke generer dig ellers er den jo også OK.

Venligst Njord

MVH Njord
Tak for Jeres hurtige svar men.....

Jeg ved godt det er bedst at få dem lagt ned men, jeg har bare ikke råd lige nu!!!!

Vi er ved at banke puds af huset og mangler faktisk kun denne væg...... Hvad gør jeg med de ledninger? Kan man dække dem til med eet eller andet? Skal man lade væggen være til man får råd til at lægge dem ned? Kan man være ganske forsigtig og stå på et stillads uden jordforbindelse? Hvad ville I gøre hvis det var Jer og I altså ikke havde mulighed for at grave det ned?

På forhånd tak,
Jesper

Besse
Jeg har set af "Profferne" har en beskyttelsesslange/kappe de sætter rundt om ledningerne. Sikkert noget med noget gummi og noget velcro. Jeg skulle mene at dem der udlejer stilladser også har sådan nogle "strømkondomer" tongue

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Annonce
Hej Jhaning!

Du må endelig ikke nærme dig de ledninger, de er dødsens farlige.
Det du gør, er at kontakte dit el-selskab og fortælle dem hvad du skal i gang med.
Så kommer de og beklæder ledningerne med noget vandslange-lignende isolering.
Efterfølgende piller de det ned, når du er færdig, og jeg tror, at det er ganske gratis.
De bedste hilsner
Leon.
Hvis ikke du kan få beklædt ledningerne under arbejdet er der næsten kun een vej frem ellers og det er at få afbrudt strømmen så længe du arbejder på dette sted. Ikke sjovt men sikkert....

Det skal du sikkert også snakke med elselskabet om da det er ved masten de skal afbrydes og tilsluttes igen.

Sikkerhed frem for alt.

Venligst Njord smile

MVH Njord
Hej Alle,

Tusind tak for Jeres indlæg!!!! smile

Nu har jeg fået elselskabet til at komme og ekstraisolere op mod huset. Det kunne de faktisk gøre allerede på mandag. Min lokale elektriker syntes nu ikke det var nødvendigt men.......

Tak igen.

God week-end,
Jesper

Besse
Hvis får en pris på ar få lagt stikledningen i jorden, er jeg interesseret i at høre nærmere. Jeg over selv at få det gjort. Det tidligere ejer nævnte et beløb på 15000 kr.
Det finder jeg meget dyrt.

Er der andre der har erfaringer???

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej igen,

Jeg talte med en elektriker, som mundtligt gav et overslag over prisen for at lægge ledningerne i jorden. Det blev til knap 15000,-. Men, i mit tilfælde skal der også en ny tavle til hvilket er de i hvert fald 5000 af dem.

mvh,
Jesper

Besse
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis