Refill af HP's blækpatroner?

Hejsa.

Jeg bruger HP's blækpatroner i en DeskJet9670, og jeg bruger MANGE!!!! Kravene til kvalitet er høje.

Er der nogen der har erfaringer med at fylde blækpatroner? Det drejer sig om HP's nr. 56 (sort), nr. 57 (farve) og nr. 58 (foto)?.

Er det bøvlet? Kan det virkelig betale sig? Er udskriftskvaliteten den samme høje som med nye patroner? Er det rigtigt at der er firmaer der køber de tomme blækpatroner, og er der nogen økonomi i det?

Håber at der sidder nogen der ved noget om dette, da søgning på Google giver uoverskueligt mange henvisninger....

Med venlig hilsen
FlemmingB

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har tidligere brugt det til HP og kunne ikke se forskel på kvaliteten. Men det var så heller ikke billeder på højglanspapir, men på alm. papir og i dagligt brug er det fint nok.

Prøv ellers www.inkclub.com - de leverer lynhurtigt og kvaliteten er fin. Bruger dem jævnligt.

Mvh. JørgenE
Hej

Jeg genfylder selv HP 56 og 57. Det er nemt og de første gange er kvaliteten i top. Især hvis man undlader at køre patronen helt tom inden genfyldningen.
Det er tilgengæld lidt bøvlet at "nare" computeren til at tro at den genfyldte patron er en ny patron.
Blæk kan købes på www.printerpatroner.dk
Vejledning i genfyldning og nulstilling af blækindikator findes på www.genfyld.dk og www.fyldselv.dk

Mvh Anders
Hej med jer.

Mange tak for svarene. I sammenligning med priserne på at skifte til nye patroner hver gang, skal man vist hedde von And hvis man ikke gør forsøget! biggrin

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hvis du bruger rigtig mange patroner kan det være, du skulle kigge på, om en af de nye, billige farvelasere kan opfylde dine behov/krav til kvalitet o.s.v.?

Jeg kender ikke udskriftspriserne, men "normalt" er laser væsentligt billigere end blæk, samtidig med at det er hurtigere og printet er mere ensartet i kvalitet, mere holdbart og vandfast. Med priser under kr. 5000,- for boksen" er de ikke uoverommelige mere.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Jeg vil give ThomasPont ret. Laserprinter lyder som vejen frem for dig.
Evt. kunne du også skifte til et andet mærke inkjet-printer. HP´s patroner er ekstremt dyre.

Så så engang en beregning som viste at HP blæk pr. ml. er dyrere end Channel No. 5 (vist verdens dyreste parfume) :-)
Annonce
Hej Thomas & Benja.

Laser, tjoooh .... jeg har faktisk en Xerox farvelaser. Den er godt nok ikke spritny, men koster (kostede) spidsen af en jetjager (75 kkr). Og billeder af glasvarer, der skal være gode nok til brochurer, kan den slet, slet ikke lave bare en tiendedel så godt som deskjet'en.

Da deskjet'en kun har kostet 4.400,- i indkøb, kan jeg købe MANGE farvepatroner, eller fylde farvepatroner endnu flere gange, før jeg når op på den udskrivning som en farvelaser, der kan lave billeder i samme kvalitet, vil være.

Farvelaserprintere har selvfølgelig udviklet sig meget de sidste 2-3 år, men jeg tror stadig at en laser der kan lave samme kvalitet som deskjet'en koster omtrent 20 gange så meget.

Men jeg vil da holde mere øje med markedet for farvelasere nu, så tak for tippet :wink:

Med venlig hilsen
FlemmingB

Ok, til den brug har du nok ret (selvom det da stadig er værd at undersøge - som du siger er der sket en del, både med pris og printkvalitet) - så skal du snarere kigge på dye sublimation/voks, og så er der vist ikke noget at spare biggrin

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Vi er en familie på 4 med en multi HP printer. Vi bruger www.refillshoppen.shopbasic.dk Dem har vi rigtig gode erfaringer med. Vi har sparet flere hundrede kroner ved selv at fylde patronerne op igen. Og de kan fyldes mange gange. Man skal bare være meget omhyggelig.
Held og lykke med det.

Husk: Én negativ bemærkning kan kun opvejes med 3 positive !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis