Panelhvid eller Lud

Er her mon en malerkyndig der kan forklarer mig forskellen mellem at benytte panelhvid eller lud (begge fra triptrap) til at lysne nogle gamle bjælker. Jeg tænker bla. på hvad er nemmest, hvad er nemmest at holde, og ikke mindst om jeg afskærer mig fra senere muligheder ved at benytte det ene frem for det andet produkt.

På forhånd tak :roll:
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Farvehandleren her i byen fortalte mig at, det hvide i luden er for at man kan se hvor langt man er nået. Personligt syntes jeg nu det lysner, men det hvide kan jo børstes af bagefter.

Så panelhvidt er vist svaret. Lud afskærer dig ikke fra noget fremover, det forhindrer bare at træet ikke "gulner".

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Efter hvad jeg har læst/hørt lysner lud i sig selv ikke træet - det forhindrer det bare i at blive mørkt, fordi det neutraliserer den syre, der "misfarver". Så jeg ville også mene, at panelhvid er løsningen.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej

Lud er kun til nyt træ, eller træ, der er blevet slebet ned til "nyt".
Det findes i 4 udgaver, (samt dem man selv laver),
farveløs, hvid, og ekstra hvid, samt en til løvtræ.
Hvis du går på www.unik-color.com. og finder ud af om der er en forhandler i dit lokal område, så har de et suverænt produkt, der hedder hvid bejdse, 3 ltr. 200-250,- dette produkt gør mørkt træ lyst og hvidt, ved 1 påføring, modsat panelhvid, der kun lysner ved 2-3 påføringer, og er svær at arbejde med, = pænt resultat.
Uanset hvad du vælger, blokerer det ikke for andre løsninger, på længere sigt.
Til peterR, fortæl venligst din lokale farvehandler, at han skulle ta`og læse lidt faglitteratur, om lud og tilsvarende biggrin

Colormann
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også