sommerhus-fritidshus-tegninger søges

hej er der en som kan hjælpe mig igang med mit proscect. jeg skal bygge et sommerhus på ca 80m2 men jeg mangler nogen tegninger til det. jeg har søgt alle steder på netet men uden held. så ville jeg høre om der var en som havde et link ellér noget på bygge tegninger. på fårhånd tak den drømende tømrer smile
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
som tømrer er det vel ikke så fremmed med tegninger.. Du kan sikkert nemt lave de fornødne tegninger selv.

Et sommerhus kan opbygges meget simpelt i lodrette reglar der udvendigt beklædes med vindpap, afstandslister og en brædde beklædning. Isoleringen i væger skal min være 100mm men gerne mere. indvendigt beklæder du med en gipsplade, eller helst 2 lag.

Spær får du leveret og beregnet fra spærfabrikken..

Taglægningen afhænger jo af hvilken type tag der ønskes..

Tegninger til fri afbenyttelse tror jeg ikke du kan finde men du kigger under træhuse generelt og bestiller brochurer og du har et godt inspirationsmaterieale til byggeriet.

Kig fx her www.byggepladsen.com og klik så på siden med træhuse og du har en masse links til træhuse såvel helårs som sommerhuse og hytter.. du skal klikke i det nederste venstre hjørne af siden.

Venligst Njord smile

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af njord (den 20-08-2002).]

MVH Njord
tak får hurtigt svar men brocurer har jeg masser af og det er fint nok men jeg mangler tegninger til et godt hus på ca 80m2 og ja det med uder vægene der ville jeg vælge 15 cm spær træ til og så en lægte inden ventig til 50 mm eksta isolering det er nu ikke lige det jeg mener. men vår skal vinduerne være og vår skal dørene sede vad er højden vad er breden vår stor skal grunden være der er mange spøgsmål jeg har snakket med type huse firmaerne men de udlever ikke tegninger til mig medmindre jeg kan læge 20.000
Hej Aske5000

Du skal bruge nogle tusinde på en arkitekt eller bygningsingeniørs hjælp.

Selvom man er en god håndværker, kan man ikke vide alt, og det er meget nemmere at lave et godt arbejde, hvis man har en der ved noget om det, der kan vejlede, end det er at lave noget skidt, som viser sig at ødelægge på lang sigt. Det gør du vel også med din mekaniker, selvom du selv kan polere og fylde benzin på kareten?

En Lav-Det-Selv hjælper ikke, hvis man er i tvivl om det grundliggende i et helt hus, så skal der lidt fagfolk til for at få et godt resultat, men derimod er Lav-Det-Selv en superhjælp når det lige kniber med det mere praktiske i selve konstruktionen. Altså hjælp til hvordan laver jeg så det og det - ikke hvad skal jeg lave.

Selvom du sikkert er en god tømrer, har du jo aldrig lært hvor vinduer, tagunderstøtning, armering af beton osv. skal være - det skal du søge fagmand til. Det er godt givet ud.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
ja du har ret jeg skal have fat i en arkitekt eller et tømrer firma som har nogen tegninger ligende på sådan et hus som er blevet en sucses. men jeg kan ikke finde nogen tegninger på netet over hovedet ikke jeg har ledt og ledt men der er ingen men er der nogen som har fundet noget godt kan i så ikke smide et link her tak så mycet smile
Jeg er arkitekt og har tegninger til et sommerhus på ca. 80 m2 som du måske kan være interesseret i. Mail evt. til mig på [email protected] for at høre nærmere.

mvh Jan F.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hej Aske
Jeg tror ikke der er nogen der lægger færdige tegninger ud på nettet, da det svarer til at forære arbejdskraft væk. Du skal forøvrigt være opmærksom på, at hvis du alligevel finder nogle tegninger et eller andet sted og bare bruger dem, kan det ende med, at blive rigtig dyrt i sidste ende. Da det firma der ejer tegningerne vil kunde sagsøge dig for det de mener, at de skulle have tjent på tegningerne eller hele byggeriet. Dette beløb vil sagtens kunne overstige 100.000 kr. SÅ PAS PÅ MED DET!!!
Når det er sagt vil jeg gerne tilbyde dig, at hjælpe med, at udarbejde dine helt egne tegninger til en billig pris. I den forbindelse tager jeg selvfølgelig højde for, at opfylde alle myndighedskrav mm. Jeg sørger også for, at det rent konstruktivt er løst på en god måde. Jeg tilbyder også selvbyggervejledning, hvor jeg løbende vejleder dig i de forskellige arbejdsprocesser.
Du kan evt. starte med at få et gratis og uforpligtende Idé-møde, hvor vi mødes for at gennemgå dine / jeres ønsker vedr. sommerhuset. I kan læse mere på min hjemmeside: www.byggeraadgiveren.dk eller ringe på 2283 2586. i kan også maile på [email protected]

Mvh Flemming

MVH

Flemming Bundgaard
Byggerådgiveren ApS
2283 2586
http://www.byggeraadgiveren.dk

Vi laver selvbyggerrådgivning vedr. træhuse, tilbygninger og lavenergihuse mm.

Jeg tror at han har bygget et sommerhus, det er 7 år siden at han bad om hjælp.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis