Billig køkken og kvalitet?

Jeg skal til at bygge om mit køkken og har kikket på nogle forskellige billigkøkken.

Er der er en væsentlig forskell i kvaliteten mellem Ikea, Nettoline og KitBo køkken? Hvilket er bedst? Findes der nogle andre billige køkken med god kvalitet?

Ikea - http://www.ikea.dk
Nettoline - http://www.nettoline.dk
KitBo - http://www.kitbo.dk

Beklager om mit dansk er noget dårligt, da jeg er nordmann.

Ja, jeg har mange skrivefeil. Men så er jeg også fra Norge.
39 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg plejer at sige IKEA ved billige køkkener, de køber ind i så store mængder så de får en rigtig god pris.

Kik efter skuffeelementerne, de siger en del.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Vi har netop købt nyt hus og har også kigget på køkkener. Vi har blandt andet kigget på Ikea og det virker godt i forhold til at det kun koster halvdelen af mange af de andre.
Jeg har også hørt meget godt og læst godt om Ikea. Prøv at søge på Ikea her på siden.

Så jeg regner med at købe Ikea køkken når vi skal have skiftet.

De andre firmaer nu nævner kender jeg ikke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Prisforskellen på dem er som følger på en skuffesektion m. 3 skuffer 60cm bred. Fronten er af hvid folie.

Ikea = 1460,-
Nettoline = 1950,-
KitBo = 1307,- (kan købes for 1163,- på internet.)

Det blir hurtig nogle tusen i forskell når man skal have alt med.

Ja, jeg har mange skrivefeil. Men så er jeg også fra Norge.
Nu handler det jo om HVAD der sidder bag skuffeforstykket.

Det er her synet kommer ind. I IKEA sidder der nogle gedine BLUM skuffer. Jeg har set at det gør der IKKE i Harald nyborgs, Kvik Lagersalg, HTH Gør det selv (Misvisende), og sikkert ikke i dem du skriver om.

PS. IKEA har også nogle fede Porcelænsvaske, man måske skulle se lidt nærmere på.

Jeg har selv INVITA, fordi IKEA ikke havde et hjørneskab på programmet dengang vi købte.
Har senere købt IKEA / STÅT serien til Bryggers og kælder, børneværelse osv.

MVH - Peter

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Overvej Kvik.

Design, service og finish slår klart Ikea. Mht. kvalitet er det svært at bedømme, men begge virker i orden. Prisforskellen afhænger primært af antallet af skuffer, som er noget dyrere hos Kvik, hvis "Design" vælges fremfor "basis"

Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Overvej Kvik.

Design, service og finish slår klart Ikea. Mht. kvalitet er det svært at bedømme, men begge virker i orden. Prisforskellen afhænger primært af antallet af skuffer, som er noget dyrere hos Kvik, hvis "Design" vælges fremfor "basis"

Thomas
Therpe, jeg er dybt uenig. Men rigtigt Service er svær at få i IKEA fordi køen til køkken ekspedienterne altid er lang.

Men nu er det jo en lav det selv side det her, så mon ikke det bare er en bestillingsliste mckajvah skal have med. Servicen i Kvik butikkerne er også MEGET forskellig fra butik til butik. Du har nok været heldig.
Jeg var en tur i roskilde kvik da vi skulle købe køkken, men gik igen. Sikke en gang sjusk overalt i deres udstilling.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg kan klart opfordre til, at et IKEA køkken er sagen. Vi fik et Ikea køkken for 2 1/2 år siden - og har været fuldt ud tilfreds.
Vi tog til Ikea Århus, hvor div. køkkener er udstillede. Derefter tog vi hjem - downloadede Ikeas køkkenprogram og kunne derefter i ro og mag designe, hvordan det hele skulle se ud.
Vores venner har netop fået et Kvik køkken sat op og hvor har de fortrudt, at de ikke lyttede lidt mere til os

MULLE.....
Jeg har kikket nærmere på KitBo køkkenet.

Siderne er af aluminium og er af mærket Blum. I bunden sidder der en 16mm spånplade. Skufferne går på hjul som sidder i hver side, ikke skinner, og dermed er dem ikke med fuldt udtrækk. Selve kabinettet er også lavet af 16mm spånplade.

Selve fronten er af 18mm MDF.

Tror jeg skal tage mig en tur i Ikea og kikke nærmere på detaljerne der.

-Kaj

Ja, jeg har mange skrivefeil. Men så er jeg også fra Norge.
Kitbo's indmad lyder som IKEA. Du skal ikke lade dig forbænde af fuldudtræk. Vi har det i vores, men jeg kan ikke se ideen med det. Bordpladen rækker 3 cm. ud over skuffen.
Men du kan sagtens finde skuffer der er værre en dem der. De er i hvid og med stålside, de rumler når de kører ud og ind, og de mærkes ikke som kvalitet.

Nu skal dette jo ikke lyde som "sådan gjorde jeg, og det er det rigtige", men de 2 tin jeg er gladest for i mit køkken er .

1) Min opvaskemaskine er hævet op som der ses i mange nye køkkener.

2) Vi har godt nok skabe overalt, men inden i skabene sidder udtræksskuffer i stedet for hylder. Prøv at forestille dig at du ALDRIG skal ind bag ved i et skab og rode, du trækker bare hylden/skuffen ud. Det er værd at bruge et par tusser ekstra på.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også