Billig køkken og kvalitet?

Jeg skal til at bygge om mit køkken og har kikket på nogle forskellige billigkøkken.

Er der er en væsentlig forskell i kvaliteten mellem Ikea, Nettoline og KitBo køkken? Hvilket er bedst? Findes der nogle andre billige køkken med god kvalitet?

Ikea - http://www.ikea.dk
Nettoline - http://www.nettoline.dk
KitBo - http://www.kitbo.dk

Beklager om mit dansk er noget dårligt, da jeg er nordmann.

Ja, jeg har mange skrivefeil. Men så er jeg også fra Norge.
Jeg skal til at bygge om mit køkken og har kikket... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra kewinlund

Det hele er alligevel mest lavet af laminerede spånplader.


Du har ret, og biler er mest lavet af lakerede stålplader smile

Derfra og så til at sige, at det er ligemeget, om der står Kia eller Porsche er der immervæk et stykke vej.

Jeg ved godt, sammenligningen ikke er helt fair, men det kan gøre stor forskel, hvordan pladerne er sat sammen, hvordan hængsler og skuffer virker o.s.v. - samt selvfølgelig designet og leverandørens service.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Jeg købte Kvikkøkken sidste år. Køkkenet er flot nu men....servicen er så ringe i butikkerne at man tror det er løgn. Det tog mig over ½ år at få alle tingene. I 2 ud af 3 gange havde de regnet forkert (naturligvis til deres fordel) på regningen.
Der manglede eller var forkerte dele i flere af pakkerne. Da jeg ringede og klagede over det, fik jeg besked på at jeg selv kunne ta´en taxa ind og få det rigtige- "deres priser er jo så lave" at det er kunden der skal betale for deres fejl. Så kunne mine håndværkere jo lige tage en slapper imens....
Jeg bestillte en vitrinnelåge (som de ikke havde på lager) som de "naturligvis sagtens kunne skaffe" da jeg skulle bestille køkkenet.
Jeg modtog forkerte mål 3 gange....Jeg mener et køkkenfirma burde vide at det ikke er ligegyldigt om det er 40,50 eller 60 cm. Jeg skulle selv rykke hver gang- selvom de lovede at ringe tilbage...
Stod med 90% af køkkenet færdig da jeg eksploderede og fik bare at vide at jeg bare kunne havde købt standardvarer... eller køkken et andet sted. "Det blev jo også meget dyrt for dem når deres værksted lavede låger i forkerte mål".
Desuden mente de at det "kun" var kosmetisk!!! skabet fungerede jo fint uden låge.
Fik til sidst lågen efter 7 måneder.
Jeg vil aldrig anbefale nogen at købe KVIK. Der er simpelhen for dårlig service og uforskammet betjening. :evil:

Venlig hilsen:
Birgitte

Vi har jo lige fået installeret et Alno-køkken kun med skuffer ved køkkenbordet og så nogle højskabe overfor.

Skufferne virker perfekt også med stabler af tallerkener på 10 og 15 stk. og vinglas. Men det vi nok nyder mest er hydraulikken, som vist koster omkring 100 ekstra pr. skuffe. Det blev til godt 1.000 kr. men er alle pengene værd, så de lukker stille i af sig selv - i sær med skuffer med høje glas - blødt og nænsomt. Jeg ville gerne have opfundet den indretning - genialt, og bør ikke spares væk!

Mvh. JørgenE
Hej.

Har netop installeret køkken i mit hus - det blev Ikea skuffe/skabs moduler, og så en noget dyrere egetræs bordplade fra Kvik. Det ligner en million ! Har tidligere boet i et hus med splinternyt Svanekøkken til kr. 110.000,00 Kvaliteten er ligeså god med Ikea - og til ca. halv pris ! biggrin

Mvh.
Mugge
Hej
Kan i fortælle mig hvor Ikea´s køkkener er fremstillet?
Annonce
Som garvet L.D.S. har jeg i de forgangne 5 år monteret hos familie/venner, Kvik lagersalg, NettoLine, Tvis og til sidst IKEA i vores eget nye hus.
Her vinder IKEA KLART i mine øjne. Selv "skjulte for altid" detaljer som justerbart metal beslag i bagsiden af alle underskabe så evt efterjusteringer kan udføres gennem skabet. Denne detalje er FULDSTÆNDIG ligergyldig for slutbrugeren, men ikea har alligevel valgt at bruge disse beslag, da Ikea henvender sig til gds/lds. Og så disse smarte justerbare sokkelben. Det har jeg endnu ikke set hos de andre.
Alt i alt god gedigen kvalitet til billige penge, med en gennemført tanke på montering. Eneste ulempe var for os de 110 km vi har til Ikea.

CRU

Kun perfekt er "godt nok"

Til dem der kigger på nettoline, jeg har lige sammenlignet priserne de køre med for et torino valnød køkken med dem skab selv køre med.
Der er ca. 200kr i forskel på hver element.

Jeg er selv ud efter den bedste og billigste og kan bare ikke beslutte mig om jeg skal bruge tid på Ikea. Vores venner for ca halvdelen af hva vi skal have og det for 25000kr, hvor skal selv skal have 30000 for det sidste.

Men kender bare ikke nogen som har et skab selv køkken og kan ikke læse godt eller dårligt om det firmer nogen steder på nettet.

Hjælp
Citat fra birgittechristensen

Jeg købte Kvikkøkken sidste år. Køkkenet er flot nu men....servicen er så ringe i butikkerne at man tror det er løgn. Det tog mig over ½ år at få alle tingene. I 2 ud af 3 gange havde de regnet forkert (naturligvis til deres fordel) på regningen.
Der manglede eller var forkerte dele i flere af pakkerne. Da jeg ringede og klagede over det, fik jeg besked på at jeg selv kunne ta´en taxa ind og få det rigtige- "deres priser er jo så lave" at det er kunden der skal betale for deres fejl. Så kunne mine håndværkere jo lige tage en slapper imens....
Jeg bestillte en vitrinnelåge (som de ikke havde på lager) som de "naturligvis sagtens kunne skaffe" da jeg skulle bestille køkkenet.
Jeg modtog forkerte mål 3 gange....Jeg mener et køkkenfirma burde vide at det ikke er ligegyldigt om det er 40,50 eller 60 cm. Jeg skulle selv rykke hver gang- selvom de lovede at ringe tilbage...
Stod med 90% af køkkenet færdig da jeg eksploderede og fik bare at vide at jeg bare kunne havde købt standardvarer... eller køkken et andet sted. "Det blev jo også meget dyrt for dem når deres værksted lavede låger i forkerte mål".
Desuden mente de at det "kun" var kosmetisk!!! skabet fungerede jo fint uden låge.
Fik til sidst lågen efter 7 måneder.
Jeg vil aldrig anbefale nogen at købe KVIK. Der er simpelhen for dårlig service og uforskammet betjening. :evil:


Sorry folks!
Er ked af at hive en ældgammel tråd frem, men når min biks bliver svinet MÅ jeg reagere...
Du skriver "servicen er så ringe i ders butikker"...
Hvor mange af butikkerne har du reelt handlet i? Nok kun den ene... Nåh, skal vi så lige lægge genereliseringspenslen fra os igen?
Tak.
I min buitik vægter vi SERVICE SERVICE OG ATTER SERVICE. Det er det man lever af fremover, og ikke nu.
Og...

Hvem er vi.. det kunne jo netop være din lille lokale biks hun havde handlet i...

Jan
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også