Undertag

Hej
Jeg skal til at lægge et nyt ståltag på mit sommerhus og da jeg skal have undertag på har jeg tænkt på monarfolundertag og det ligner jo meget armeret plastik.Kan man ikke ligeså godt købe en stor armeret presenning fra Harald Nyborg og montere Monarfols udluftningsdyser deri,Man kan jo spare en del penge på den måde.Er der nogle der har erfaring med dette?.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altså ikke det samme. Kvaliteten af den armerede plastik er langt bedre end den armerede Harald Nyborg presenning, som ved den mindste påvirkning flåes i stykker.
Jeg har dog set disse presenninger anvendt, men har kun hovedrysten tilovers for dette.
Mit råd: Lad være med at bruge den billige løsning, det bliver for dyrt i længden.
I øvrigt, hvad er det for noget ståltag du skal bruge undertag til?

Mvh. Carsten
Hej igen
Det var ikke Lindab Coverline men Lindab Topline jeg skal have monteret
Undertaget skulle ikke være nødvendigt, hvis der bare er tilstrækkeligt med ventilation under tagpladen.

Undertag mener jeg først har sin berettigelse, når der er risiko for indtrængen af slagregn og fygesne.

Mvh. Carsten
Hej igen
Jeg har et skur med Lindab Topline og om vinteren er der en del kondens som hænger under pladerne så jeg kan forestille mig at det vil blive slemt når de kolde plader møder den varme som kommer igennem isoleringen.
Min isolering kan ikke blive så tyk da mine lofter går til kip.men det ville da være dejligt hvis jeg ikke skal spekulere på undertag.
Annonce
Hej

Kondensen vil være der, og også i mange tilfælde dryppe ned på isoleringen, men det betyder ingenting, sålænge der er en god ventilation mellem tagplade og isolering.
Nu skal det lige siges, at selv 100 mm isolering isolerer en del, ikke nok men en del.

Mvh. Carsten
Hej Carsten
Tak for dine gode råd.så nu går jeg igang uden undertag,det bliver da noget nemmere og billigere .
Mvh
Torben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis