Pletter på egetræsgulv.

Vores egetræsgulv er for 7 mdr. siden blevet slebet ned, så det lignede et nyt gulv og derefter nedpoleret med en gang olie (Trip Trap) og hvilket syn,.....fantastisk flot.

I de forgangne måneder, er der så kommet nogle grimme pletter, fra en hunds efterladenskaber og der tænkte jeg, at det sliber vi da blot lige så fint af og giver det en lille smule træolie, som det har fået fra nyt af og derefter, vasker vi så lige med en gang Trip Trap sæbe, så ligner det jo nok alt det andet.

Gu gjorde det ej,- der hvor selve pletten var, ser det normalt og fint ud, men den smule olie, som er gnedet uden for pletten, den ses nu som mørkere, end alt det andet og kan her efter 3 x vask ikke vaskes af igen.

Hvilke muligheder har vi så ?

Mvh
Selvbyggeren
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Johnny,

Vi har et gulv magen til dit, (oliebehandlet egetrae)
Vi har set nogle pletter som viste sig at komme fra basiske kemikalier gemt under koekkenvasken, en klud med eddike eller lidt citronsaft fik pletterne til at forsvinde.

jeg har ogsaa provet at slibe pletterne af, men opdaget at sollyset havde faaet traeet til at blive moerkere, hvor jeg saa sleb fik vi en lys plet, det tog lang tid foer det lyse trae blev lige saa moerkt.

Karsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis