Hvilken type båd er det?

Hejsa.

Der er vel ikke nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvilken type
båd jeg har? Umidelbart er det en jolle af en art. men hvis der er nogen der
kender mere til typen vil jeg blive glad for at høre fra disse.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er lige et billede til af den.
Den er af træ.
hej.

din jolle er en pram, altså en fladbundet båd bygget til fladt vand, det er nok en båd, som er bygget af en lokal bådebygger, så søg i nærheden af hvor du tror den kommer fra, eller et sted i nærheden med ålefiskeri.
venlig hilsen Erik

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Donsuperfar.
Som Lynæs skriver så er det en pram du har, og hvordan ser vi så lige det ? Den er fladbundet.

Men jeg skeler nu til at det er firmaet F.Usk & K.Lamp der har bygget Prammen.

Venlig hilsen Håndværkeren
En pram er bygget over alt i Kongeriget / Dronningedømmet tongue
Det eneste der er specielt på din er det lange overdækkede fordæk... Det er ikke almindeligt og det kan måske være lavet senere... Fx til lidt strandjagt eller ???
Der er mange pramme, iøvrigt godt lavede osv, der ikke er bygget på bådbyggerier men rundt omkrin i folks garager osv...
Så det er sikert ikke muligt at finde eksakte data for hvem der har bygget og hvornår. Desværre... men det ændrfer jo ikke noget på om du er glad for prammen eller ej. tongue

MVH Njord
hej igen. Modsat håndværkeren, tror jeg ikke den er bygget af en fusker, da stævnen er rundet pænt,og der er spring i båden, så held og lykke med den.
mvh Erik

ErikChristensen 
Annonce
Nu mener jeg alså ikke at alle "fuskere" er lige klumrede med deres hænder der er faktisk mange af typen F.Usk & K.Lamp der laver arbejder der er fuldt på højde med hvad en erfaren håndværker kan.
Det jeg hentyder til er at det kan være en der måske er arbejdsmand eller direktør men det er bare ikke lige bådebygger han lever af som erhverv.

V.h. Håndværkeren
hej igen.
alle de bemærkninger vedr. pramme, ta'r mig tilbage til mine unge dage på Odense Fjord, hvor der i Gersø var en bådebygger, som lavede de smukkeste pramme, man kunne forestille sig, elegane,stilfulde og smukt forarbejdede, med det man dengang kaldte "hønserøv",enten de var af gran eller fyr til fiskeri,eller mahogny til lystsejlads, næsten alle med en lille Korshavn totaktsmotor,men også en del mindre både til f.eks åleblusning. Mange målte op og ville efterligne,men det blev aldrig til en Gersøpram.
bare lidt nostalgi Erik

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis