rundsav

Jeg er en klovn til at save, også med rundsav. Jeg har i flere lds/boligprogrammer set håndværkere benytte rundsav der sidder på en alu-skinne (op til 200 cm) som kan fastspændes og med nedsænkning af klingen (som på kap/geringssave) - hvis jeg fik en sådan så kunne jeg også lave et lige snit. Men der må være tale om specielle håndværker modeller for jeg har ikke set en sådan rundsav annonceret nogen steder.

Er der nogen der kender ovennævnte beskrevet rundsave? og de koster vel en mindre formue?

Erik
Jeg er en klovn til at save, også med rundsav. Jeg... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jaa, den giver jo gode karakterer til Bosch' "håndtagsmodel", og som allerede oplyst, er stiksaven fra FESTOOL et dybt indgreb i tegnebogen.

Jeg vil stadig anbefale "ikke-håndtagsmodellen", jeg synes man har bedre styr på saven, det kan godt være, den er lidt stor at have i hånden, men jeg synes man bedre kan manøvrere med den, der virker "håndtaske-modellen" lidt klodset. Men det er jo bare en mening blandt mange.

Mvh. Carsten
Har købt en Bosch GST 85 P stiksav, så nu kan jeg også save ordentlig, så det var ikke mig der var klovnen (ud over jeg har haft 3-4 skrammel stiksave - så på det punkt var jeg en klovn).

Herligt - selv i frihånd kan jeg lave et næsten lige snit - der er en dejlig balance i saven. Ydermere så laver foden ikke mærker i træet - de billige trykkede en stribe i træet.

Endnu en gang tak for tippet!

Så må jeg se hvornår der bliver råd til en dyksav.

Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis