vandvarmer

Jeg skal have udskiftet min vandvarmer.
Jeg har en gennemstrømsvandvarmer, der er blevet træt. og har fundet ud af at der findes 2 slags der kan erstatte min gamle.
Dels en varmeveksler og en ny gennemstrømsvarmer. Jeg har fjernvarme og der er meget kalk i vandet hvor jeg bor. Jeg har fået modstridende anbefalinger. Er der nogle der har erfaring med disse 2 og hvad er fordelen for den ene frem for den anden.
Tak på forhånd for alle gode råd.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Telm

Har du set svarene paa tilsvarende spörgsmaal?

Gaa op i den grönne bjælke og tryk paa sög - skriv vandvarmer - og der kommer 2 andre indlæg med svar.

Mvh Jörgen
Jeg har haft en Redan gennemstrømningsvandvarmer siden 1976.
Jeg har skiftet ventil 2 gange og og den fungerer upåklageligt.
Det største problem med gennemstrømsvandvarmere på fjernvarmenettet er den lange opvarmningstid om sommeren når der ikke er noget videre cirkulation i fjernvarmenettet. Det koster altså noget vand
inden det er varm nok.
Men nu skal jeg have testet en lille ny sag, en lille 220V elektrisk gennemstrømsvarmer på størrelse med en telefonbog,
som kun er tændt når der løber vand igennem
Hilsen
John Bruun
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
TIL JOHN B.
Jeg regner ligeledes med at skifte til en gennemstrømsvandvarmer. Derfor var det rart hvis du ku´skrive lidt om dine testresultater. Jeg forventer at købe en "Jett" som jeg har fundet på filipinerne. Der er de ret billige.
Er der nogen der ved noget om hvorvidt der er noget at spare på strømmen i forhold til en 60 l. varmvandsbeholder ??? rolleyes

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

[Indlæg slettet]

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis