LOCTITE, når skruen bare SKAL holde....

Hey.

Jeg har den her gl. crosser hvor skruen for at tjekke om der er olie nok på motoren,(niveau-skruen i siden/ved vandret) har taget det meste af gevindet med ud sidste gang jeg skulle tjekke. Jeg har nu taget kobberskiven af (Så kan skruen spændes bedre) men den holder ikke tæt, og der løber olie ud over alt. Kan jeg ikke "bare" skrue l..... fast med noget LOCTITE?
Og hvis I har erfaringer med at det kan tåle både meget høje varmegrader samt direkte påvirkning af olie, så hører jeg meget gerne nærmere
Og sidst men ikke mindst : Hvor køber jeg det henne?

Og Danmark er bagud med 3-0 (Hold da helt fest hvor er det pinligt!!!

Venligst (En deprimeret Dansker som troede vi skulle være Europamestre igen ;O(

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En deprimeret dansker svarer.

Loctite er fantastisk, men pas nu på, for bruger du det, vil det det være meget svært også senere at tage den ud.

Prøv evt. med Plastic Padding - den hårde af dem - vistnok blå pakning. Den er solid, men ikke så solid som Loctite.

Da jeg tidligere brugte Loctite på min motorcykel, måtte jeg skære bolten/møtrikken af, for Loctiten ville i hvertfal ikke slippe sit greb.

Mvh. JørgenE
Og hvis det så SKAL skilles ad igen, kan det hjælpe at varme skruen op først. Hvor meget afhænger af, hvad godset har godt af. (Alu?)

Men ellers kan man montere et Helicoil gevind, der er en hærdet stålspiral, der når det er monteret, har en profil svarende til standardgevindet.
Spørg f.eks. et cylinderrenoveringsfirma. Men de forlanger motordelen i hånden. Det er også bedst for at undgå spåner i motoren.

Tricket med at pille tætningsringen af har jeg selv brugt, da min gamle bil pustede et tændrør ud pga. ødelagt gevind i alu-topstykket. Så hænger det lige fast i 'halvanden rynke'.
Jeg lavede en mere varig løsning v.hj. af et reparationssæt fra Biltema, omfattende en overstørrelse snittap samt en bøsning. Kom fedt på snittappen og satsede på, at evt. spåner, der alligevel faldt ned i forbrændingsrummet blev pustet ud. Det forlængede lige bilens liv!
Måske kunne du også klare problemet med en bøsning.

Hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Man kan få forskellige styrker af Loctite - du kan få en, der kan løsnes med håndværktøj, og en der ikke kan løsnes igen (med håndværktøj).
Teflontape.
Man kunne jo overveje at pakke den med teflontape.
Bedst er nyt gevind.

Delfinen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis