Arbejde på boreplatform

Hej med Jer.

Hvordan mon man finder job på en boreplatform ?

Jeg er uddannet elektriker, og kunne godt tænke mig at prøve arbejdet på en boreplatform, evt. i Nordsøen.

Har hørt rygter om, at de skulle have en ordning, hvor man arbejder i 2-3 uger, hvorefter man holder fri derhjemme i tilsvarende. Alligevel skulle lønnen være rimelig...?

Er der nogen, der kender noget til det..............andet end rygter ?

Hvem kan man kontakte, osv.. ?


Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej christian
har arbejdet i norge for et par år siden på bla boreplatform. det foregik genem et dansk firma ABB i esbjerg nummert fik jeg af en ven. men prøv at gå ind på www.af.dk under "job i udlandet" der plejer at være nogen der søger eller gå ned på den lokale tekniske skole der er altid nogen der har nogle tlf nr på firmaer der søger arbejdskraft....har du offshorekursus? du kan ikke få et job på nordsøen uden et. hvis jeg var dig vil jeg starte på land(onshore) i norge eller dk med at bygge boreplatforme for at finde ud af om det er noget for dig og så senere evt tage et offshore bevis. i norge køre de for det meste 12 dage oppe 9 dage hjemme når du arbejder i land og jeg mener efter de nye regler der er kommet at de køre 2 uger ude og 2 uger hjemme(eller er det 3 uger hjemme) når det er offshore. der er nogle gode penge at hente (ikke så mange som i de gode gamle dage :lol: ) især offshore
håber du kan bruge det til noget

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
hej. Jeg arbejder offshore lige for tiden, godt nok som kok, og vi arbejder 2 uger og holder så 4 uger fri.
Jeg tror at elektrikkere og smede osv. arbejder 2 uger og holder 3 uger fri.
Der er et firma i esbjerg der hedder eos ( esbjerg offshore service) prøv at søge hos dem, men ellers ligger de fleste firmaer der har med offshore at gøre i esbjerg, så prøv at ringe til af. i esbjerg, du vil ikke fortryde det.
:wink:
venlig hilsen M.K.