græsplænen.....

hej alle...
jeg har sået en græsplæne i april månede hvor den også fik gødning npk 15-7-12, græsset kom op smile men gik i stå ret hurtigt(vandede hver dag) så den fik gødning igen npk 23-3-7 da jeg mente at gødningen ikke var blevet i jorden som består af ca 10cm muldjord og ca 30cm grus efterfølgende.
mit spørgsmål er at der er kommet nogle områder hvor der er blevet gulligt og græsset står meget ujævnt
jeg opsamler altid græsset som min gamle onkel siger man skal men er det godt eller skidt(har hørt at regnormen kan komme til mangle føde :shock: )
håber der er nogle kloge græsrødder derude biggrin

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke særlig klog i have-emner, men jeg mener at man bør lade græsslåningen blive på plænen i starten, da den giver næring til den blivende græsplæne. Bare det ikke er for langt det man kaster af, for det vil nok mere skade end gavne til en ny græsplæne.

Mvh. JørgenE
Hejsa.
Jeg læser dit indlæg som om du har sået græsfrøene i 30 cm. Grus???
Jeg håber, at det er noget jeg har misforstået, for man skal da så i muldjord event. iblandet grus hvis det er meget tung jord.
Som andre frø vil græsfrø heller ikke kunne tåle en masse gødning. Græsset skal godt op inden det gødes, for de små nye rødder er sarte i starten.
Hilsner
sniffer

Sniffer  
hej
for at rette en misforståelse :roll:
10 cm muldjord på toppen og 30 cm grus under muldjorden :shock: (ikke noget jeg har lagt der)
men tak for svaret, den ser lidt bedre ud nu, kan være gødning for tidligt... smile

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis