lakerer selv

Er der nogen der har erfaringer med at lakere en bil selv? Hvordan går man til det og hvor køber man materialerne?

mvh

Kasper
33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
som uddannet lakerer vil jeg sige at det er et større projekt du er gået i gang med , det er ikke selve sprøjtningen/lakeringen der er det mest krævende, men derimod forarbejdet,
.......og selvfølgelig afhængig af bilens årgang/stand/buler/rust og din forfængelighed/krav til resultat,
en proff malerpistol koster min. 3 000,- men du kan måske godt bruge en til 150,-
maling kan købes hos en autolakerer eller hos større farvehandlere

rigtig god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
det var dog en dejlig bil som fortjener en god lakering.
du skal være meget omhyggelig med affedtningen , brug silikonefjerner eller rensebenzin til formålet. spartling og slibninggiver nok ikke de store problemer, det kræver kun lidt omnu,
hvis du skal skifte skærme o.l. vil jeg lakere dem løse inden montering, forklappen nederst giver meget nemt løbere , giv agt!
ellers skulle der ikke være nævneværdige problemer med selve sprøjtearbejdet,
hvis du har specifikke spørgsmål så spørg endelig igen

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Jeg har lige lidt rust jeg skal ha fundet ud af at få lavet, men så kommer der nok lidt flere spørgsmål.

mhv

Kasper
-Nu er de fleste biler lakeret med akryl lak, hvilket man ikke selv kan sprøjte med, medmindre man har en ovn. Hvis du skal havde et godt resultat der holder og ser godt ud, så lad en prof. lakerer din bil.


Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Annonce
Jeg ville da helt sikkert også hellere end gerne lade en prof gøre det, men så på den anden side er der altså også andre ting jeg gerne ville bruge de 14.000,- på, som jeg iøvrigt heller ikke har cry
til peter madsen

nu behøver du ikke lære en gammel ræv at tage høns........*GG*

en 2-K acryl kan sagtens tørre uden en ovn , det er bare med at bruge den rigtige hærder, det eneste er at der skal være min 17 grader, ellers skal du til at tilsætte extra katalysator/activator


med malerhilsen

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Når jeg nu har slebet den ned, og det begynder at nærme sig, så skal den grundes. Kan jeg bruge sådan noget Zinkspray til det? Der står at det er 95% zinkholdigt og derfor en god rustbeskyttelse og der står også primer og kan overlakeres. Eller er det en dum idé?

Mvh

Kasper
alle de zinkspray som jeg har stiftet bekendskab med har nemt kunne fjernes med affedtningsmiddel og derfor har det været det dårligste lag i opbygningen .......brug i stedet en god primer......derpå en fyller, som skal slibes med meget fint sandpapir( min. korn 400, tørslibning ).......og så en god toplak......og husk at en 1303 kan bære en frisk kulør.......men vælg altid en original farve fra vw farvekortet hos din laklevarandør

og fortsat god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Ok så holder jeg mig langt fra det zinkspray. Skal jeg bruge en primer, så en filler og så lak i den farve jeg vil og en klar lak?
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også