Plan pudsning

Jeg står overfor at skulle pudse gasbetonvægge op. Hvordan opnår jeg nemmest muligt, at overfladerne bliver helt plane? Kan man opsætte midlertidige lodrette lister, og afrette pudsen efter disse ved hjælp af en tredje liste? Hvordan gøres det normalt?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej NK

Jeg har pudset min gasbetonvægge (multiplader) med sandspartel, det er meget fint spartelmasse, man kan få det færdigt blandet eller i tør form.
Du påfører det i et tyndt lag med en bred metalspartel.
Når det er tørt pudser man med sandpapir så alle små ujævnheder forsvinder her vil jeg anbefale et pudsebrædt på teleskopstang, da det støver meget.
Herefter er det klart til, glasvæv m.v

Martin
Hej

Metoden beskrevet er fin. Men overvek om du ikke skulle ofre lidt ekstra og montere stål skinner på de udvendige hjørner. Det beskytter mod slag og tryk. Desuden er det med til at sikre din pudsning/spartling bliver med en skarp flot kant. Skinnerne er egentligt beregnet til gipsplader men er lige så gode til letbetonvæg.

Overvej desuden om ikke du skulle spartle din væg helt plan og så give den en glasfilt, der herefter males.
Så får du en virkelig stærk væg og samtidigt er den plan og smuk..

Venligst Njord

MVH Njord
Hej NK.

Du har muligvist fået svar, men er det om det er en præcis lodret væg du nu har fået, er det bunden er der altafgørende, ligesom næsten alt andet arbejde. Du skal bruge waterpas konstant når du murer dem op for at få dem i lod. Er du i tvivl så hæng en snor ned med et lod så tæt på som muligt helst nogle meter væk fra en væg, og stil dig så tæt ved væggen og flugt med det ene øje lukket, om din mur følger tråden, som du ved hænger 100% korrekt.
Nogle er ikke gode til det det med at hænge billeder op, altså om de hænger lidt skævt, så hvis du er i tvivl, så find en der altid kritiserer noget det hænger skævt. Tro mig, hvis man har øje for det, er der ikke noget værre.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også