Olieuheld på rå plankegulv

Jeg har virkelig brug for et godt råd. Jeg har tabt ½ liter massageolie på mit rå (ludbhandlet) plankegulv i soveværelset.
Det er en ikke vandopløselig olie. Jeg tørrede det op med papir og bagefter lavede jeg en kraftig sulfoopløsning og skurede træet med.
Alligevel er der store skjolder nu efter gulvet er tørt. Olien faldt fra en hylde ca 1½ meter oppe og plastikflasken knustes så der er virkelig pletter overalt.
En sisalløber er også blevet plettet men gulvet er virkelig problemet. Eftersom jeg har de samme gamle plankegulve i hele lejligheden vil jeg meget nødig til at oliere det hele for at få det jævnt. Desuden kan jeg bedre lide rå gulve.
Jeg ku forestille mig at der er nogle børnefamilier der har lignende gruhistorier...men løste problemet.... Eller måske en gulvmand der ved hvad man gør??? Man brækker vel ikke et trægulv op hvis man spilder olie?
Ja, og forøvrigt lugter mit hjem nu (som jeg forestiller mig) som et Thaibordel af peppermint- men det er ikke så problematisk :lol:

Venlig hilsen:
Birgitte

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke noget svar på dit spørgsmål (ud over måske vask, vask, mere vask), men et godt råd, hvis du vil have mere kvalificerede svar: Prøv at skrive i "Lav-Hus" i stedet - jeg tror ikke, der er ret mange, der læser dette forum, da det er til indlæg, der handler om selve siden "lav-det-selv" - det er ikke her, de gode råd gives smile

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis