Grundvandspumpe

Kan jeg bruge en grundvandspumpe når jeg skal have vandet min have??
Kan pumpen "trække" en vippevander?
Hilsner
Sniffer

Sniffer  
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke snarere problemet bliver, at den giver for stort tryk, så slangekoblingerne ryger af.
Men ellers køb en af de små pumper med påbygget hydrofor og automatik. De fås f.eks. billigt i Bauhaus.
Sådan en har jeg overvejet at tilslutte min 1000 liter regnvandstank, men i øjeblikket klarer jeg mig udmærket med en lille 12V lænsepumpe, som jeg bare smider ned i tanken.
Den har så tilpas (lille) kapacitet, at slangekoblingerne kan holde til det.
Og så synes jeg det er rarere at have med 12V at gøre, selvom jeg selvfølgelig har HPFI.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej!!

En lænsepumpe er en pumpe til at "lænse" vandet op fra bunden på en båd.

Et hydroforanlæg (husvandværk) ville være at foretrække, de fås fra kr. 499,- og op efter bla. ved Harald Nyborg (ved ikke om Harald Nyborg modellen er god). Selv har vi et Gardena til kr. 1500,- og det er vi godt tilfreds med, vi bruger det, udover til havevanding også til toiletskyl (ja ja ved godt at det må man ikke, men med en afledningsafgift på kr. 70,-/m3 blir man kreativ). Hydrofor'en virker ved at den opbygger et tryk og holder det "konstant".
Takker Smeden for svaret.
Hmmm---må vist også være kreativ for at finde ud af det, men alle oplysninger hjælper jo når man ingenting ved..

Hilsner

Sniffer

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis