hække klipper hvilken?

Du har jeg gået og kigget på en hækkeklipper og det som jeg tænker som det første er at sværet skal være så langt som muligt eller ihverfald 55-60 og ikke 45 som mange er. Den jeg har kigget lidt på er en Black & Decker da man kan dreje håndtaget på en sådan måde at man faktisk kan klippe toppen uden brug af stige. Dog laver Bosch og en ok nogen tror jeg.

Hvad er jeres erfaringer med de forskellige maskiner og er der ting jeg bør tjekke inde.

Ps: det er min første hækkeklipper jeg skal til at købe. smile
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor meget hæk skal du klippe og har du let adgang til el ??

Hvis hækken er stor og der er dårlig adgang til el så overvej on benzindrevet model...

Jeg har selv en B&D den fungerer fint og har været i brug i mange år...

MVH Njord
Jeg kender en, som arbejder ved Texas, han vil forsøge at komme til at afprøve den nye Garden Groom, som findeler hækaffaldet og samler det op, klar til kompostering. Det var da en mulighed, den koster godt nok sad
Jeg skal forsøge at huske at vende tilbage, når jeg engang får en tilbagemelding på prøvekørslen.

Se den på www.texas.dk

Mvh. Carsten
Jeg købte sidste år en B&D med vendbart håndtag (GT535 eller GT545 - jeg synes jeg har set en ny type i år, der måske virker bedre, men den er ikke på deres hjemmeside), fordi jeg var træt af at låne mine forældres Bosch, der havde for kort skær (45cm).

Jeg har i den grad fortrudt købet af følgende grunde:

- Begge håndtag skal aktiveres samtidig, for at den klipper (det gælder måske også alle andre nye, men ikke den gamle Bosch)!

- Man kan ikke holde i siderne af håndtaget, da "knappen" kun virker på langs. Det gør det efter min mening meget svært at klippe uden at være akrobat, når man således kun har én mulig håndstilling

- Skærets udformning gør, at den ikke klipper tykke grene over, men "spytter dem ud", med mindre man bruger vold - Bosch'en havde "bobler" på enden af hver kniv, som holdt grenen fast, mens den klippede, B&D har kun skrå knive, så grenen kan smutte ud

- Det kan godt være, den har stor knivafstand (23 mm), men det hjælper ikke meget, for motoren giver op langt før man når de dimensioner

- Den virker "billig" i kvaliteten

- Funktionen med håndtaget har jeg ikke rigtig vænnet mig til - den gør godt nok, at man teoretisk kan nå lidt længere, men ikke meget, da man stadig skal holde i motordelen, og så begrænses man igen af én håndstilling, så man i praksis skal befinde sig højere end hækken for at kunne komme til! - Jeg vil opfordre dig til at prøve den (lidt rask fægtning i byggemarkedet), så du kan få en fornemmelse af, om funktionen vil fungere til dit brug!

Jeg ved godt, det lyder meget negativt, men det afspejler meget godt mit indtryk sad Om du så kan bruge det til noget må du selv vurdere.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Bosch laver en model AHS 650 - med 65 cm sværd. Findes også i 55 og 48 cm udgaver (formentlig også kortere). Bilka kører lige pt. tilbud på den.
Sidstnævnte har jeg haft i tre år og den fungerer perfekt. Om kvaliteten er bedre end andre skal jeg lade være usagt, men håndtagene på den er simpelthen geniale. Du har flere holdepunkter end på nogen anden klipper og de er samtidig ergonimisk korrekt udformede, således maskinen har en god vægtfordeling.
Desuden har den en kobling indbygget, således maskinen ikke slår, hvis den går fast - har jeg haft fornøjelse af et par gange.

Har absolut ikke aktier i Bosch, men lige her synes jeg de har præsteret et columbus-æg smile

Mvh.

Jan R.
Hej

Jeg har haft/brugt en Bosch i den sidste håndfuld år, med stor tilfredshed. Skæret er lidt kort, men det kan man jo betale sig fra.... Den er ellers godt stærk og klarer stort set alt i min tjørnehæk (undtagen lige rigtig beskæring).

Det forlyder at 'toppen af poppen' er Makita.

mvh
Jakob
Annonce
Hej allesammen

Nå nu har jeg læst jeres indlæg med stor fornøjelse, tror lige jeg tager en "fægtetur" i byggemarkedet, og så tager jeg vist lige et ekstra kig på Bosch da alle lyder tilfredse med dem.

Tak for jeres meninger wink

God Sankt hans

\René
Hej.
Kikkede nærmere på TEXAS fine tingest............øhhh....hvor meget hæk mon der kan være i den????? Nok ikke lige den jeg skal have til mine 300 m. * 2 sider * 160cm. i højden. Den skal vist tømmes for tit og jeg er nu ikke meget for motion.
Hilsner
Sniffer

Sniffer  
Nej du har ret Sniffer, med den hæk jeg har, er det nok heller ikke noget for mig, ikke p.g.a. arealet, men fordi den altid får lov til at vokse lidt mere end godt er :lol:
Den klippes som oftest med grensaks :lol: :lol:
Nej en ganske alm. hæksaks på rugbrødsenergi er fint for mig, så får jeg jo også lidt motion, og det er jo ellers sundt :wink:

Mvh. Carsten
B&D GT-535 er noget skrammel - den brænder sammen efter få times arbejde.  Den kan slet ikke klare det, den er opgivet til.  Selvom jeg kom med den indenfor kort tid, kunne jeg ikke få den byttet med det samme.  Den skulle sendes til reparation.  Det tog næsten 2 måneder - og så fik jeg en ny alligevel.  Nu er den nye også brændt sammen.  Hold jer fra B&D - køb Bosch i stedet for.
til en af dem der har ret høje hæk.
i stedet for at stå og balancere på en stige.
er en "stanghækkeklipper" en fordel.
i stedet for de der med "krøllebare" håndtag i plastik. (vinkling af maskinen.)
for at klippe i toppen af hækken.?
af den type der kendes fra stihl (ikke efter bestemt mærke).
og de fåes med benzin eller elesktrisk.
og i flere længder. og prisen er til tider ret prepert.
men effektivt.!
og jeg har prøvet at holde en kort model en benzin drevet version.
den fåes med elmotor. på 600watt.!
den er ca. 220cm. lang når "skæret" rettet lige ud i forlængelse af stangen.!

men bare for at give en fingerpeg. så kig i www.stihl.dk
og finde stihl HLE 71 K. bare som en eksempel.!
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis