isætning af dør og glasparti

vi har netop købt et lille hus som vi skal have gjort lidt ved. Mange af tingene kan vi selv lave, herunder satser vi også selv på at isætte dør og glasparti. Der er tale om en dør udtil terrassen. Der sidder p.t. en skydedør, men det ønsker vi ikke at fortsætte med da de traditionelt skulle have problemer med at holde vandet ude....iflg. vores tømrer.

Derfor skal vi have erstattet skydedøren med en glasdør og et glasparti. Spørgsmålet er så følgende:

Glasdøren har hængselsside mod glasparti. Jeg er med på at man ved isætning af en dør altid skal fastgøre hængselssiden først. Derfor er tanken at glaspartiet skal isættes først. Men er dette parti's "karm" så stabil nok til at vi kan skrue døren fast heri eller skal der isættes en ekstra forstærkning i form af en bjælke? Håber i forstår spørgsmålet selvom jeg har lidt svært ved at forklare det helt præcist. ligesom jeg håber på nogle konstruktive tilbagemeldinger.

Hvis i kender nogle sites, hvor man kan indhente specifik information omkring isætning af døre og deslige, hører jeg også gerne om det.

På forhånd tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det bare absolut nødvendigt, at hængselside skal være mod glasparti?
Jeg er alvorligt bange for, at det ikke går uden forstærkning på en eller anden måde.
Jeg ville selv vælge at placere døren, så hængselsiden kunne være op mod mur i enten den ene eller anden side, hvilket jeg også synes ser bedst ud.
Forstækning evt. stål søjle, dimension???

Mvh. Carsten
Måske du har ret. Jeg forsøger at overtale kommandocentralen til at flytte hængselssiden. Tak for det hurtige svar.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis