behandling af nylagt gulv

Hej Raske svende (og svendinder)

Jeg har lige lagt gulv i mit sommerhus/kolonihave. Ubehandlet Siljan Masiv fyr. Min tømrerkontakt anbefaler at jeg giver gulvet en let slibning inden jeg behandler det. Jeg har tænkt mig at give det lud behandling og derefter olie. Jeg har kigget flere steder på nettet bl.a. på siljans hjemmeside, og kan ikke se nogen steder hvor det bliver nævnt som en nødvendighed.

Spørgsmålet er så om det er nødvendigt at slibe det inden ludbehandling? jeg er jo en utålmodig sjæl der ikke har lyst til at bruge tid og kræfter på at slibe mit gulv hvis det ikke er strengt nødvendigt.
Hov nu i er der!! skal man bruge en maskine til at oliebehandle gulvet? det er ikke et så stort areal.

Venlig Hilsen
David
Hej Raske svende (og svendinder) Jeg har lige... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Carsten... det ender jo med at vi bliver meget bære venner....

Jeg forstår til fulde din undren og fejllæsning :oops:

den gode Collorman starter med en NEGATION, og denne gælder så for hele den lange sætning...
Citat:
"Men hvis du vil have et gulv, der IKKE er til at holde, så lad være med at slibe med Woodboy først, lad være med at bruge Woodboy til at fordele olien med, og lad være med at bruge Woodboy, til at polere og færdigpolere gulvet med. "

Altså hvis man IKKE vil have et godt gulv, så UNDLAD at anvende Woodboyen til ALLE operationerne :twisted:

Eller i den positive ånd...

Hvis du vil have et gulv, der er til at holde, så start med at slibe med Woodboyen, brug Woodboyen til at fordele olien med, og brug Woodboyen, til at polere og færdigpolere gulvet med. :lol:

MVH Njord
Dooo (mangler smilie der dunker sit hoved ned i bordet, eller slår sig selv i panden med håndroden). Det tog lige lidt tid inden min hjerne kom i omdrejninger :oops:. Den må ha' været på andet arbejdet et eller andet sted, for det plejer ikke at ligne den :lol: :lol:

Jaa Njord, det er rart med nogen man kan identificere sig med 8)

Mvh. Carsten
Hej

Sorry, sorry, at jeg har bragt nogle helt fra koncepterne.
Ka`ik`gøre "fåret"

Colormann
Meningen var da ganske god...
Men os "gamle" er jo vant til den meget seriøse tone og glemte åbenbart helt at få hele sætningen med...
Lidt synd da jeg selv elsker ironi... Men den er lidt svær at få med på skrift....

Kom bare igen Colorman tongue Du er helt tilgivet fra min side :wink:

MVH Njord
Øhh Njord, hvad mener du med os "gamle", Jeg har da først lige forladt ungdommen, og er gået ind i zonen mellem ung og voksen :mrgreen: (30)

Har du i øvrigt set min gratulation?

Mvh. Carsten
Annonce
Vi er da helt klart i samme zone :lol: altså mellem 30 & 40 8)
Men for mit vedkommende er der dog kun tale om ca 3 måneder inden jeg opgradueres til voksen ( altså fylder 40 ) Men jeg tror ikke det ændrer på min lyst til at lege tongue

MVH Njord
Det med at lege håber jeg da heller ikke, at du holder op med biggrin .
Jeg har et par venner som, da jeg her fornyligt sagde at mænd nok dybest set legede livet igennem, kiggede underligt på mig, og spurgte om jeg legede endnu, for det gjorde de ikke sad trist ikke. Problemet er nok, at de ikke forstår at leg er mange ting (det burde de ellers, da de er pædagoger).

Så bliv ved med at lege Njord, ellers bliver livet kedeligt, hvilket kunne være min fars valgsprog, og han er næsten 57, og hvad så tongue

Mvh. Carsten

PS. Der kom jeg vist lidt langt væk fra emnet, jeg undskylder og skriver ikke mere irrelevant i denne tråd.
Når vi nu er ved det irrelevante i denne tråd, så må jeg jo give Carsten fuldstændig ret.

Jeg havde engang på Handelsskolen en lærer der sagde, at "når man bliver for gammel til at lege, så kan man lige så godt lægge sig til at dø."

Jeg kan kun være enig.

MVH
Kim

MVH
Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også