Finer på min trappe

Min 90 år gamle fine trappe har fået runde forkanter og er desuden behandlet med fernis. Nu er det sådan at jeg vil ligge en plade af noget hårdt træ (bøg) på hvert trin og så afslutte med en liste.

Mit spørgsmål er, hvad skal jeg lime fineren fast med, samt der hvor den er slidt, skal der "nivilleres hedder det vel" med et eller andet så underlaget bliver lige. Altså det jeg søger er noget der klistrer på feris og træ, som samtiigt bliver hårdt.
Og lad nu være med at skrie at det der fernis skal af sad

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Min 90 år gamle fine trappe har fået runde... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej kære Jensen, det er overhovedet ikke nemt at få af, og desuden tager det også den hvide maling som trappen ellers er malet med. Det har været 2 familie hus, og nogen har derfor trampet i årevis op og ned med sten ned under skoene. Når man så fjerner fernis er der fyldt med små huller der er fyldt med fernis.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja jeg kan godt se det. Umuligt at slibe.
Det er muligt, at der kan laves en pæn finerløsning. I 70 erne lagde man tæppe på sådan noget.
Har du overvejet en ny trappe?

Delfinen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
@Jensen
Har puttet 500.000 - 600.000 i et hus der kun er lidt over 2 mil. værd så 30-40.000 til en trappe, der passer i stilen til huset er ikke lige det der penge til. Trappen virker, knirker lidt men er pæn alle andre steder end på trinene.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Spartel den og mal den med grå urethan maling.
Bliver pænt.

Delfinen
@Jensen, jeg kunne jo også sætte en ståltrappe op, det vil passe rigtig godt ind i min murermestervilla. Jeg tror du skal se resten af huset for at kunne se hvad der er flot.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja da PeterR, sådan en i varmforzinket udførelse med optræk- eller gittertrin, u-vanger og rørgelænder :roll: :lol: :roll: :lol:

Mvh. Carsten

Fik aldrig afsluttet min tråd. Nu her 14 år efter må det siges at min konstruktion holder. Jeg fandt noget dyrt laminat gulv med meget brede planker (4 mm tykkelse), de var for olieret, de var i det tidligere tæppeland. Lavede skabeloner i afdækningspap. Smurte trin ind i Presto karosseri spartel fra harald nyborg (kæmpe bøtte), trykkede trin på plads, et efter et. Lavede forkanter af bøgelister der blev olieret efterfølgende, så de havde sammen hvidpigment. Familien forlod huset i 6 timer, da spartlen virkelig er noget der trækker tåre.  


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også