Skæring af keramisk flise - rundt snit

Hej igen,

Jeg skal have skåret en række fliser omkring min nyopførte runde brusekabine. Fliserne er af en keramisk type, og altså meget hård. Til et lige snit lejer jeg en vådskærer, men ved skæring af det runde snit omkring kabinen kan denne ikke anvendes.

Udvendig diameter er 1100 mm og flisestørrelsen er 450 x 450 mm.

Jeg har overvejet at køre ind diagonalt på rundingen med lige snit udført med en vinkelsliber og så skære / slibe resterne af. Det er der bare en hel del arbejde i sad

Gode ideer efterlyses.

Hilsen Rodehouse
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Rodehouse.

Du kan bruge en båndsav med diamantklinge (diamantbånd!?). En sådan kan skære perfekte kurver, selv i glas.

Jeg ved ikke præcis hvor, og om, du kan leje en i det jyske, men diamantbåndsave fremstilles af blandt andet (det tyske) firma Kristall - måske et af dine lokale byggemarkeder har en.

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hej!

Du kan også investere i én diamantskive til vinkelsliberen, IKKE en alm. men en der næsten har form som en dyb tallerken.

Jeg har kunne købe den hos firmaet Poul Toft Simonsen, men de er blevet overtaget af VVS-grossisten brdr. A & O Johansen, som jeg mener også findes i jylland.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Tak for kommentarerne, jeg starter nok med at lede efter den diamantskive udformet som en "tallerken"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis