Afløb i gulv - nyt og med fald

I et ældre fyrrum skal jeg nu have installeret et naturgasfyr fremfor oliefyr. Desværre er der intet afløb i rummet, hvilket er påkrævet til både overløb fra varmtvandsbeholder og fra kondenserende naturgasfyr.

Hvis jeg selv får skåret en rande i gulvet vil min VVS'er gerne lægge afløbsrøret.

Men jeg vil samtidig gerne afrette gulvet i fyrrum med fald mod afløb.

Spørgsmålet er: Er det ok at min VVS'er lægger afløbsrør eller skal det være en aut. kloakmester? Hvordan sikre jeg korrekt fald og støbning af beton gulv? Andre gode råd i den forbindelse (skærring af rande mv.)?

På forhånd tak til alle I fantastiske gør-det-selv'ere!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har hørt fra en konslulent fra HNG at der ikke skal være afløn hvor der er fyr.
Jeg er selv i gang med at resturer et gammelt hus og jeg har tænkt mig at mit gasfyr og varmtvandsbeholder skal være i et isolert loftrum

Mvh
michael
Hej...!
Som udgangspunkt siger man, at alt afløb der ligger under jorden sorterer under kloakmesteren og alt derover klarer vvs'eren. Dvs. din vvs'er er det mest naturlige valg!
Til RONR3: du burde henvende dig til en vvs'er istedet for HNG. Deres sælgere har ikke en skid forstand på vvs. På enhver kedel og varmtvandsbeholder skal der monteres sikker´ventil(er). Sådan en svend drypper- det skal den- og dermed har du brug for afløb fra den.
Et godt råd: lad være med at installere kedel og varmtvandsbeholder på loftet! Små dryp fra en utæthed forsvinder gennem gulvet og ud i din loft konstruktion og ses ikke før skaden er MEGET synlig!..... Og spørg lige dit forsikringsselskab hvad de synes!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis