Stunguns

Hej.

Er Stunguns ulovlige i Danmark ?

Har set dem i Tyskland, men ikke på den anden side af grænsen.

Hvis ikke, hvor finder jeg dem så ?


Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg ikke lige en, men hvad er det?

(Nysgerrig)

Mvh. JørgenE
@JørgenE:
Stun guns er dem, de "zapper" folk med i film, så de besvimer - en håndholdt dims med to elektroder, der sender højspænding igennem offeret. Der er en udførlig beskrivelse/gennemgang på:
http://electronics.howstuffworks.com/stun-gun.htm

Jeg ved ikke, om de er ulovlige i Danmark, men jeg er ret sikker på, at de i hvert fald kræver våbentilladelse - og hvad pokker skulle man da også med sådan en?

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej I to.

Det bruges til selvforsvar.

Mvh. Omar
Hej Omar og ikke mindst Christian...

Med de ønsker og den viden i to har må man jo frygte enhver anden man møder i nabolaget.....

Det skulle ikke være nødvendigt med disse midler for at kunne færdes helt frit og sikkert i lille Danmark !!!

MVH Njord
Citat fra Omar

Det bruges til selvforsvar.


Ligesom pistoler, knive og alle andre våben kan den vel bruges både defensivt og offensivt :shock:

Det ændrer ikke ved, at jeg har svært ved at se, hvad man skal med den :? Jeg kan måske forstå tåregas, men det er vist i øvrigt ikke lovligt...

Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Annonce
De er ulovlige i Danmark - men kan nemt handles i Tyskland til ret lave priser.
Min kone medbringer altid en peberspray, når hun er ude at løbe om aftenen. Ulovlig, ja - men jeg betaler gerne bøden bare for muligheden for, at hun kan undgå en voldtægt eller et overfald (som der faktisk er en del af, selv i en "lille fredelig by som Holstebro").

Og det vel at mærke i et land, hvor en indbrudstyv kan kræve erstatning, hvis han falder ned ad trappen, fordi det løse trin ikke er behørigt afmærket...............

Mvh.

Jan R.
@Jan R:
Jeg kan sagtens følge dig (og din kone). Desværre kan tåregas næppe stille noget op mod en voldtægtsforbryder, der har "stunned" en med en stun gun!

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
@Thomas.

Nix - derfor er det - desværre - også næste indkøb, næste gang jeg skal syd for grænsen.
Desuden regner jeg med, den kan blive et værdifuldt supplement i børneopdragelsen..... :wink: :wink: :wink: og i konens do.........

Men alt taget i betragtning er det egentligt sørgeligt, at man som almindelig borger i DK føler sig nødsaget til at tage sådanne forholdsregler.

Mvh.

Jan R.
Jeg vil ikke gøre mig til dommer over noget. Men jeg håber blot, at bæreren af et sådan våben ikke tager fejl af andre menneskers intentioner og bruger den en gang for meget...

Og så glæder jeg mig iøvrigt over at bo på Bornholm, hvor jeg endnu ikke (og forhåbentlig aldrig) føler mig nødsaget til at anskaffe sådant selvforsvar! (Bare tanken får det til at løbe koldt ned ad ryggen).
Hej med Jer alle.

----> Desværre kan tåregas næppe stille noget op mod en voldtægtsforbryder, der har "stunned" en med en stun gun!

Ej heller mod en voldtægtsmand der har smidt en mursten i hovedet på een. Der er mange ting, der kan være farlige i de forkerte hænder.

Stødet fra Stungunnen er ikke i sig selv farligt.......med lammer vedkommende i nogle sekunder. Bare udsendéet fra Stungunnen er måske nok, til at forskrække sådan en bandit.


Enig med Jan R. endnu en gang.

Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis