Original emballage?

Er der nogen der kan svare mig på hvorvidt en forretning kan kræve at varen retuneres i orginal emballage når et netkøb skal gå tilbage?

Mvh

Kasper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"Som udgangspunkt kan du godt fortryde, selvom du har brudt emballagen, eller du har smidt emballagen væk. Sælger kan imidlertid godt stille krav om returnering af varen i original emballage, hvis det er af væsentlig betydning for varens salgsværdi. Sælger skal dog - på et "varigt medie" - tydeligt oplyse, at han stiller dette krav. "



Læs hele svaret på ForbrugerInformation:

http://www.forbrug.dk/omforbrugerneshus/organisering/fo/2/net-tjek-for-forbrugere/3/1/hvilken-stand-skal-varen-vaere-i-nar-du-fortryder/

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Kan man kræve at forretningen skal betale fragten af varen, idet varen efter min overbevisning er solgt under falske forudsætninger?
Det er svært at sige generelt, og linket til forbrugerstyrelsen indeholder jo også nogle "gummiformuleringer".

Du kan mig bekendt aldrig kræve, at sælger betaler fragten, men hvis varen er solgt under falske forudsætninger (kan være svært at overbevise sælger om) behøver du ikke bekymre dig om originalemballagen - så er der tale om en mangel, og så er det ikke fortrydelsesretten, men en reklamation, og i så fald skal den bare emballeres forsvarligt.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis