Klipning af hæk notbig 10 16-06-2004 11:44 Ja nu er det jo tid til at klippe hæk men min hæk er meget bred næsten 1 m. hvordan får jeg den klippet ind så den stadigvæk ser lige ud, det er jo nogle tykke grene. Ville 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Jan R. 1900 7500 16-06-2004 13:13 Hej notbig, Jeg fortsætter med at øse af min uudtømmelige kilde til viden :wink: Har været det samme igennem, omend hækken var lige knap så bred (nok knap 80 cm) Efter råd fra en gartner klippede jeg den ind over to år - første år på den ene side, næste år på den anden. Fidusen er, at du dels har en tæt hæk (optisk), dels at hækken ikke belastes for meget af en for stærk beskæring. Så - klip den "normalt" på den ene side og klip den kraftigt ind på den anden. Forsøg også at fjerne meget tværgående grene, som ikke gavner hækken, men kun ødelægger vækstmuligheder for omkringstående hækplanter. Du kan ikke få det til at se pænt ud - meget af arbejdet bliver med et ørnenæb. Husk at klippe så langt ind, at de nye skud får plads til at blive til en tæt hæk (altså længere ind end den forventede nye bredde). Hækken kan også have godt af at blive tilsvarende fornyet i toppen! Mvh.Jan R.
LuneLund 307 5800 16-06-2004 22:45 http://www.haveselskabet.dk/ShowPage.t?pageID=202 LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...