Kondens

Jeg fik bygget en carport sidste år med tag af trapezplader i plast.
og her er så problemet om vinteren når der er frost og der ligger is på taget så drypper det ned på bilen med kondensvand, det er møg træls
kan jeg gøre noget ved det ?

Ville
Jeg fik bygget en carport sidste år med tag af... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om det nærmest er en mindre regnbyge der kommer ned fra taget. Det undrer mig lidt hvorfor problemet egentlig opstår :?: Jeg kunne bedre forstå det hvis der var tale om en lukket, tæt garage, men i en carport er der jo normalt temmelig god ventilation.

Jeg har både en åben carport, to redskabsskure og et hønsehus med gennemsigtige trapezplader på taget. I det ene skur er der en gang imellem om vinteren et enkelt sted hvor det drypper en anelse, ellers er der ganske tørt.

En anden ting er, at taget på carporten har for lille hældning (er lavet før vi købte huset) så vandet løber et stykke tilbage under taget og drypper ned der. Det er så løst ved at varme enden af pladerne og bukke den nederste bølge en anelse nedad, så den fungerer som vandnæse, det fungerer faktisk upåklageligt. Det er vist iøvrigt et råd jeg har fundet her på siden.

MVh
Kim

MVH
Kim
En anden mulighed KUNNE også være, at is og sne der tør en anelse nemt kan få vandet til at løbe "opad". Specielt med en lav hældning skal der ikke meget "blokering af faldretning" til, før vandet finder ud af at løbe op mellem pladesamlingerne. Så måske er det slet ikke kondens, men smeltevand.
Her kunne en løsning være at fuge samlingerne.

klassikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis