Underlag til kontorstol --> tips søges

For at skåne det nylagte fyrretræsgulv, er jeg i markedet efter (et udtryk jeg har lært på kursus engang biggrin ) et par underlag til kontorstole. Udbuddet er stort, men kan det passe at man skal slippe en plovmand (kr. 500.- til oplysning for de yngre læsere) pr. stk. eller er der en billigere løsning jeg ikke selv kan komme i tanke om?

Har du ideen så skriv gerne, men du behøver ikke foreslå et stykke køkkenvinyl for det har fruen alledre afvist.

Lars

-------------------------
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Underlag er ret dyre, men sørg for at den har en klistret bagside, så den ikke flytter sig rundt. Til tæpper fåes den med en masse "pigge" som gør at den ikke glider.

Eneste problem nogle på vores kontor har haft med dem er statisk elektricitet, så een har fravalgt den og dermed ødelagt gulvtæppet mens flere af os andre ingen gener har. Om man kan få en med tråde indlagt i plasten ved jeg ikke, så den kan tilsluttes jord ved jeg ikke.

Kr. 500 synes jeg lyder billigt, jeg mener vi plejer at slippe over 1.000, men så er den også så stor, at vi kan køre til sidebord mv..

Mvh. JørgenE
Da jeg arbejdede i Silvan, havde de nogle underlag. Jeg kan ikke huske helt præcist hvad de kostede, men jeg mener det var noget med en 2-300 kr. De var produceret af et firma der hedder Rias. Så hvis Silvan ikke har dem mere, kunne du jo prøve at ringe til Rias, www.rias.dk, og spørge om hvor de forhandles.
Og har man det fordkoldt på kontoret kan man få elekriske varmeplader til at lægge under.....
faktisk ikke nogen dårlig ide hvis der er lidt forkoldt og måske tendens til træk...

MVH Njord
Det er rart med nogle forklarende indlæg, så vi yngre læsere kan følge med, og i den anden ende af skalaen, så er en daler vel 2 kr. biggrin

Mvh. Carsten
Det er en godf idé at købe noget laminatgulv og samle det til underlag. Udbudet er stort priserne er lige så, og det bliver pænt. Husk at lime.
Annonce
Præcis den samme undren havde jeg, da jeg "var i markedet" for underlag. Jeg havde MEGET svært ved at acceptere en pris på 3-400 kr for et stykke plast, når man nu idag kan få f.eks en overfræser til 120 kr.
Jeg tror IKEA fik ordren. De var dyre, men trods alt billigst.

(Måske holdes priserne kunstigt oppe af "Køreunderlags-syndikatet"...)

klassikeren
PAS PÅ :!:

Jeg har et underlag (jeg kan ikke hjælpe med priser, da arbejdsgiveren sponsorerer smile ), og jeg har desværre blandede erfaringer: Jeg har godt nok ingen kørespor i mit olierede fyrretræsgulv, men da jeg på et tidspunkt flyttede det opdagede jeg, at rundt langs kanten af underlaget (ca. 2 cm bredde) er gulvet helt prikket af små huller - formentlig fra sandkorn, som har sneget sig ind under kanten og derefter er blevet trykket godt og grundigt ned i gulvet!

Jeg ved ikke, om det er fordi vi er specielt dårlige til at gøre rent, eller om det skyldes kombinationen af tre katte og et barn, der passerer gennem kontoret for at komme ud og ind, men kønt er det ikke!

I øvrigt har jeg hørt fra flere kolleger, at deres lakerede gulve får mærker efter det mønster, der er præget i overfalden, men det er nok forskelligt fra mærke til mærke.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
5 år efter
Ja, mon ikke personen har fundet det underlag...:)
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis