Flytte til ukendt by.

Hej med Jer.

Jeg og min familie (2 voksne og 2 børn) overvejer at flytte til en anden by, evt. Hirtshals. Mest for at prøve noget nyt, og se hvordan vi trives et hélt nyt sted.

Nu er det ikke bare som at knipse med fingrene, det at skulle starte en ny tilværelse, et sted hvor man ingen bekendte har. Der skal jo både skaffes hus eller lejlighed, skole til børnene, og arbejde til os voksne.

Vi planlægger at holde ferien, som desværre kun er 14 dage, i byen, for lige at snuse os frem til, hvordan byen er.

Eftersom vi kun har de 14 dage, skal de helst bruges effektivt.


Har I gode råd til hvad vi bør, og ikke bør gøre, og hvad vi skal holde os fra. Hvordan vi finder frem til alle disse ting, og andre gode råd..........så ville jeg blive rigtig glad.

Hvordan er byen Hirtshals generelt? Hvad med kriminalitet osv. ?

P.S. Det vigtigste for os, er et socialt trygt netværk.

Mvh.

D.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt nok ikke bruge mit indlæg til ret meget, men min kones bror, svigerinde og 3 børn ville flytte fra Island til Norjylland, og min kone lovede at sondere terrænnet. Nogle byer var for kedelige, nogle var meget indspiste, så det blev en for mig udørken, men et sted hvor de boede et par år - derefter fandt de et hus som de den dag i dag bor i efter vel 7 år, og da alle er meget flittige, er de totalt accepteret af befolkningen, som jeg ikke er sikker på en Københavner ville blive sådan uden videre, men min svoger syntes vi arbejdede meget lidt, og morede sig over alle de kaffepauser vi havde hver time, så han snuppede lige et 8 timers job ved ved siden af, mens konen tog den hårde tur på fiskefabrikken med 8 timer - blev tillidskvinde - og i løbet af få år var de totalt integreret i samfundet - indsats lønner sig, for de "indfødte" vil gerne se du kan præstere noget, og når du så har gjort det, så er du ok, og så bliver det ikke taget op til debat mere.

Dels var jeg nok lidt stolt over dem, for det er s'gu flot at kunne begå sig sådan i et nyt land, og dels er det nogle meget fine mennesker (læs ærlige, vederhæftige osv.) - så jeg er virkeligt stolt over dem, selvom det er min kones familie.

Så jeg tror man skal vise man dur til noget i mange nye samfund, og der stilles nok lidt mere ind på nye end på dem der er vokset op.

I Jyllinge snakker mange om, at er du ikke født i gammelby, bliver du aldrig accepteret, og jeg er ærligt talt også ret ligeglad. Vi var 8.000 da jeg flyttede hertil for 18 år siden og nu er vi næsten 20.000 så lad dog de 3-400 sidde og gnække og holde på at sådan er det. De bor i gammeby, hvor man ikke engang kan parkere en bil, så det generer ikke mig - ikke for at lyde arrogant, men kan man kun acceptere fødte et sted, så er man selv uden om det, og det er i dag også min pragtfulde by med udsigt til master fra lystbåde, fjorden og de smukkeste solnedgange, som kun vestjyder kan gøre efter, men lettere forsinket (ca. 1 time fra os til dem...), men I har jo altid været lidt senere ude - ikke? (så nu står jeg til tæv og spanking, men jeg holder nu godt nok af jer alligevel)

Mvh. JørgenE
Jeg vil undlade at forholde mig til Hirtshals som sådan... Men efter hvad man hører er Jørgens svar nok ikke helt ved siden af.. Altså kan man blive accepteret. Men det er et område hvor det giver "status" at tage fat og klare sig selv...

Og så er vi ved et af de store problemer for hele nordjylland... der er ikke mange jobs at få... Der er i det sidste år lukket 1700 arbejdspladser i Pandrup... og ca 200 bare på et slagteri i Nørresundby.

Så afhængig af hvad jeres uddannelser er er det nok et af de væsentlige punkter at undersøge..

Men hvor kommer i fra nu ??

Springets størrelse afhænger jo også af om i kommer fra det indre København eller det er nærmere noget der ligner Hobro :lol:

Hvad har i af interesser ?? Find ud af hvad der tilbydes i det område i kigger på...

Men spændende tanke...

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis