Findes der en trailer under 1,80m incl. trækstang?

Mon der findes en trailer, hvis samlede længde fra trækkugle til bagsmæk er under 1,80m?

Og i bekræftende fald, findes der en sådan til udlejning i Kbh.-området?
Jeg har målt på dem, der står på områdets tankstationer. Ingen af dem er tilsyneladende så små.

Formålet er at få hele trækkets længde under de magiske 6 meter, der er grænsen ved en alm. færgebillet.

Hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afhængig af hvilken last du sal have med er der faktisk 2 alternativer..
Den ene er en tagboks.
Den anden er en bagageplade/bagagekurv der kan monteres ´bagpå bilen. Men jeg er ikke helt sikker på om det er på trækkrogen de monteres eller der kræves andet på samme måde som taxacykelholderen er en anden type end vi andre bruger..

Men faktisk tror jeg der er en enkelt trailer model der har en kortere længde end de 1,8m. Det er en trailer tilbage fra 70'erne og blev produceret af Brenderup. Den blev i folkemunde kalt en papkasse trailer...
Onde tunger vil vide det er pga det den kan rumme ( en stor papkasse varer ) Men egentligt tror jeg det stammer fra den måde den blev leveret på.. Husker jeg ikke galt blev den sendt til forbrugeren i en papkasse og man skulle så selv samle traileren..

Den er orange og kassen sidder mellem de ret små hjul formodentligt 8" og der er en rund bukket trækstang. De var vist galvaniserede så måske kan de findes meget billigt...

Personligt vil jeg dog ikke købe noget så småt...
Jeg tror den er mindre end motorcyeltrailerne..

Så meget koster det jo heller ikke at få trailere med over bæltet.. 125,- / vej om jeg husker ret.

MVH Njord
Nej, det koster måske ikke alverden, men man siger jo, at sparet er tjent! smile
Og hvis det drejer sig om både en bro og en færge, og retur igen, så--
Men jeg lejede en normal trailer, og betalte.
Det drejede sig bare om en bilmotor mm., jeg lige stod og skulle hente, så en meget lille trailer havde rakt.
Men som sagt er problemet klaret. biggrin

Hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hvis du ellers har behov for den slags små transporter kan det anbefales at brug efragtmanden... det koster ofte ikke alverden... Og du kunne selv have taget turen med tog for en billig pris....

Men jeg tror egentligt at jeg har fundet den trailer du søgte...

http://www.scandi-trade.dk
Kig under "motorcykel trailer" den kan også anvendes lovligt til bilen... men den skal synes sammen med bilen og det er jo lidt besværligt..

De har iøvrigt en masse andet sjovt...

MVH Njord
Ja, jeg kan godt se, fragtmandsmodellen var en mulig løsning, men jeg fik ham nok ikke til at pille motoren ud af bilen. :lol:
OK, du siger, så kunne jeg følge efter i tog.

Men tak for linket!
En kinesisk retro-BMW!
Så har jeg set det med!
Det kunne da være skægt at have en "gammel" motorcykel igen.
Jeg har såmænd også siddet og kigget på den indiske (Royal) Enfield motorcykel. Cirka samme prisklasse.
Det er da nostalgi, så det batter. biggrin

http://www.royalenfield.com/product.asp?products_id=19&products_location=india


Nå, men helt bortset fra det (vender lige tilbage til virkeligheden) så vil jeg normalt foretrække en trailer, der kan tage et læs haveaffald, grene, fliser og andet. Ideen med den lille var bare et udslag af et akut behov parret med almindelig nærighed.

Hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hvis behovet skulle opstå igen kan det være, du skulle overveje at låne en lille bil i stedet - en Suzuki Wagon er kun 3,4 meter lang, så det giver plads til en noget længere trailer inden for de 6 meter :lol:

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis