Vedligeholdelse

Min nabo's garage er opført i skel mod min indkørsel.
Kan den betragtes som et hegn, som jeg på en eller anden måde er pligtig i at vedligeholde i.h.t. hegsloven???

Jeg spørger fordi garagevæggen er ved at være temmelig grim, og naboen har ikke tænkt at gøre noget ved den, faktisk spurgte han, om ikke det var mig, der skulle sørge for det.

Hvad siger I???

Mvh. Carsten
Min nabo's garage er opført i skel mod min... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skal man give specielt tilladelse for at en nabo kan opføre en garage i skel ?? Jeg tror ikke det kan forhindres... Der er nogle maks længder, højder og der må ikke være vinduer osv. Men ud over dette er det da vist noget teknisk forvaltning afgør....
Der kan dog være anført andet i lokalplanerne.. Men det er vist sjældent tilfældet.
Men med de "moderne" huse hvor carporten skal være integreret er problemet jo ofte ikke specielt stort..
Og de fleste modul garager er ikke egnede til at bygge i skel..

MVH Njord
Nej Njord, der skal ikke gives speciel tilladelse til nabo for at opføre garage i skel, hvis ellers reglerne overholdes.

Nu bor jeg ikke lige i et kvarter der er præget af modulbyggeri. De fleste huse er fra 30'erne og 40'erne.

Mvh. Carsten
.... og så kommunens svar:

Vedligeholdelsen af en garagemur i skel, skal vedligeholdes af ejeren af den ejendom, hvorpå garagen ligger.

Vi skal i den forbindelse gøre opmærksom på, at såfremt en nabo skal råde over en nabogrund ved vedligeholdelsesarbejder, skal der gives en varslingsfrist på 14 dage efter byggelovens § 12. Meddelelsen skal være skriftlig og indeholder oplysning om arbejdets art og omfang, samt tidspunkt for arbejdets påbegyndelse.

Det var egentlig også det jeg havde regnet med biggrin. Jeg kunne jo ikke forstå, hvis jeg skulle betale for at holde naboens ejendom vedlige.
Jeg havde også hørt den anden version, og var kommet i tvivl, men den er væk nu.

Mvh. Carsten
Hej Carsten

.. Den tid du har brugt på at finde ud af om det er dig eller naboen der skal vedligeholde garagemurenen, kunne du havde brugt på at sætte den istand. Så var du ude over det problem og havede en pæn mur at se på :lol:

Under alle omstændigheder er det ikke noget der er værd at blive uvenner med naboen over. Jeg har det samme forhold, hvor min nabo nyder godt af min garagemur. har bruger den til sin markise og læmur til terasse, jeg tror at han ville blive meget ked af hvis jeg skulle vedligeholde muren og måske ødelægge den stil han har i haven.

Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Ha ha Peter

Det kunne jeg nok ikke, ved du hvor lang tid det tager at vandskure fx.
For sådan en som mig, vil det under alle omstændigheder være hurtigst med en debat, fulgt op med anvisninger på arbejdsmetoder, og der efter overtalelse af en anden til at udføre det for mig :lol: :lol: :lol:
Jeg kan ikke murerarbejde, men er ikke helt ueffen med en hammer 8)

Desuden, så er jeg ikke uvenner med ejeren af naboejendommen. Og skulle det ende med at jeg får væggen pudset, så kan det næppe ødelægge noget af stilen i deres have, men kom gerne selv og se biggrin

Jeg kan heller ikke komme til muren endnu, da mit byggeroderi spærre "lidt", men det skader jo ikke at være lidt i god tid med overvejelser, debatter og planlægning. biggrin

Mvh. Carsten

PS.Desuden, så har jeg ikke været hjemme i debatperioden. :oops:
Annonce
Så nu ved vi alle hvem der det påhviler at vedligeholde hele garagen, og altså også den den ind mod naboen..

Men kommune fortalte tilsyneladende ikke noge om hvilken vedligeholdelses stand man kan forlange ????

For som du skriver er de tre øvrige mure jo fine og i orden mens den fjerde halter langt bagud....

Men jeg tror også at det letteste kan være at gøre det selv...
Men omvendt kan man vel ikke bare vandskure hvis nu naboen ikke ønsker det osv... Så en dialog må være vejen frem...

MVH Njord
Det er da klart, at jeg vil være nødt til at spørge naboen, i øvrigt er muren pudset, så det vil jo blive det samme, som skal gøres.

Så er spørgsmålet bare, om jeg kan bruge al den overskydende strandsandsmørtel, som jeg har stående.

Jeg er ganske sikker på, at min nabo ikke vil ha' noget imod det, men jeg skal nok spørge.

Mvh. Carsten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også