Istandsættelse af MC..

Hej igen..

Jeg har besluttet at sætte min MC i stand med blandt andet at male/lakere MC'en i en anden farve. Er det noget man kan gøre selv? Og hvis man får det gjort, er der så nogen der kender et billigt sted?
Nogle få Ledninger har det heller ikke for godt.. Hvad behandler man dem med?

Mit Budget er lidt presset, da jeg er studerende og min SU holder op imellem uddannelser i sommer månederne... :roll: Derfor er nemme og billige løsninger lige sagen. (Kvaliteten skal dog ikke nødvendigvis byttes ud med billigt).

Håber i kan hjælpe,

Simon

Bandholm sejler bare godt :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Simon,

Maling kan man sagtens gøre selv, det kræver blot, at du har pladsen til det. For en jævn lakering kræver sprøjte - og det sviner. Du kan evt. lakere med dåser, men det kræver øvelse at få et jævnt resultat.
Ellers vil jeg anbefale en lille mekanisk sprøjte.

Desuden skal du tænke på, at der skal skilles meget ad, hvis "det skal gøres ordentligt". Typisk et vinterprojekt - man skal jo ud og køre på mc'en om sommeren!

Du skriver, dine ledninger ikke har det så godt??? Hvad fejler de? :lol:
Hvis de er møre, skal de skiftes. Hvis de bare er beskidte, så er det nemt at rense dem af med f.x. petroleum eller sprit.

Men under alle omstændigheder er en lille kompressor en god ting, når du skal klargøre en mc

Mvh.

Jan R.
Hej Simon
Omlarkering af din Mc er som Stheisens skriver et vinter projekt.
Men jeg har dog selv lige totalt omlakeret min ene MZ, d.v.s. alt har været skildt ad alt er blevet totalt renset for maling o.s.v. Herefter har det hele fået en gang Stålhud ( nærmest flydende aluminium ) med pensel to gange med let slibning imellem lagene. Så har jeg også med pensel og olie maling der var fortyndet ca. 10 % givet den to lag mere også med mellem slibning, jeg bruger vådslibepapir dog uden vand. Og endelig har jeg sprøjtelarkeret med de billige lakker fra jem & fix først med farve og for at give overfladen høj glans og mere holdbarhed har det hele fået en gang klar lak.
Det er et stort arbejde men hold op hvor bliver man glad for resultatet !

Med hensyn til eventuelle ledninger har jeg ingen lette løsninger det er en ret vigtig del af din Mc. så lad være med at gå på kompromier. Udskift det der er dårligt, hold dig til en ledning ad gangen så det ikke ender i gråd og tænders gnissel.
Og så lige et lille råd jeg fik for mange år siden og som jeg har brugt flittigt siden Smør vaseline i alle stik på alle kontakt steder og især på polerne på akumolatoren, jeg ved godt at nogen sværger til kobber fedt men hvorfor dog bruge en formue på fedt når vaseline gør det lige så godt. og så har det den fordel at får du det på tøjet så er det nemt at vaske af med varmt vand.

Og så lige et andet råd, en Mc som ligner et skod er mindre udsat for tyveri end en der ligner noget der lige er trukket ud af en forretning.

V.h. Håndværkeren
Hej Simon

Lidt sent med mit indlæg, du er jo nok allerede færdig med dit MC project og dermed er mit indlæg omsonst: Pas på med at anvende billig dåse maling til maling af eks din tank. Der skal ihvertfald afsluttes med en stærk lak der kan modstå benzin. Jeg har set mange MC, hvor malingen er ødelagt pga. dårlig eller manglende lak.
Hvor er du studenrende? Hvis du bor i KBH området kan du evt. tale med Polyteknisk MC i Lyngby. Det er enforening for studerende på DTU, men jeg tror at andre studerende er velkomne. De har eget værksted og vist endda tilknytning til maler kabine.

mvh

John Bo

John Bo smile
Skal der ikke lidt billeder herind så man kan følge lidt med i hvordan projektet skrider fremad smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også