Stålbåd

Jeg overvejer at skifte min glasfiberbåd ud med en større stålbåd da jeg synes at man får meget båd for pengene.
Hvordan sikrer man sig at skrovet har været passet korrekt med anoder så det ikke er tæret?
Er der andre ting man skal være opmærksom på?
Betyder det noget at disse både kun har sejlet i ferskvand og jeg skal bruge den i saltvand?
mvh
Dino
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil nok anbefale dig at finde viden forskellige steder...
Har du været i kontakt med www.ftlf.dk der er mange af deres medlemmer der sejler stålbåde.
Ellers snak med folk på havnen for at høre om deres erfaringer, gode som dårlige..
Er der nogen speciel båd du tænker på ?? Så an du evt kontakte værftet hvor den er bygget...
Der er masser af specielt hollandske værfter der bygger lystfartøjer i stål, men vi har da også en del danske værfter der mestrer kunsten.

Men køb ingen båd uden af den har været på land til besigtigelse og tag en fagmand med på denne besigtigelse... Det koster lidt men kan også være givet rigtig godt ud...

En glasfiber båd er lettere selv at overskue...

Betonbåde giver også meget båd for pengene....

Held med projektet biggrin

MVH Njord
hej dino
hvor stor skal den være....
skal den bruges til at fiske fra eller til langturssejlads.....
hvad skal prisen være....
der er mange overvejelser at tage og hvis man ikke har tjek på det så find en der har det, som njord rigtigt skriver
vi købte selv båd for en 5 år siden hvor vi undersøgte markedet, vi gik hurtigt væk fra glasfiber (for svagt et matriale til et stort skib på 45" som vores er på) vi var ude og kigge på stålbåde i alle afskygninger og faldt så pludselig over en der havde en sejlbåd bygget i beton......så tog vi kontakt til selvbyggerne i brøndby(som er en forening specielt for ferrocementbåde) tog over , fik en snak med egon back(formanden på det tidpunkt) og en månede senere var vi de lykkelige ejer af mobby dick en 45" ketchrigget ferrocementbåd
den ligger virkeligt stabilt i vandet på grund af vægten...
man får meget skib for pengene...
ingen skraben rust....
jeg vil tro at forskellen på at den ligger i ferskvand - saltvand er vel det samme som hvis du købte en bil tyskland som ikke har været udsat for salt...
men det er jo bare min mening... biggrin håber du finder hvad du leder efter, men kig dig godt for, man køber jo heller ikke en bil uden en prøvetur eller to, tjekker motoren, tjekker det ydre som det indre og bunden... biggrin

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
- En af mine venner købte sidste år et tidliger Norsk brandslukningsfartøj i stål, der umiddelbart så rigtigt pænt ud. han havde dog betinget sig inden handlen at sælger betalte for en røngten undersøgelse af skroget. dette viste sig at være en rigtig god ide da der flere steder var tæringer der ikke kunne ses med det blottet øje.

Så dette var måske en god ide inden man skriver slutseddelen under ??

Mvh

Peter

<p>Peter Madsen</p>
Det er meget vigtigt at du får båden kikket rigtigt godt efter i sømene få målt plade tykkelsen på skrog og dæk, der kan være mange hulrum hvor der kan gemme sig overraskelser!!!

Steffen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis