Gasfyr

Hej

Vi har et gasfyr (HS-Tarm) fra ´94, idag stoppede det med at varme vand, sandsynligvis fordi der ikke var nok vand på. Efter påfyldelse havde vi håbet at det selv ville gå igang igen. Men sådan var det desværre ikke. Er der nogen der kan hjælpe? Vi føler os lidt lost...
Det kunne være rart at kunne tage et dejligt (varmt) bad i morgen på min 30 års-fødselsdag.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan stoppet og hvordan forsægt startet ???

Er det noget du har oplevet tidligere ??

Prøv at slukke helt ved kontakten og start op igen !!! Måske hjælper det..

MVH Njord
Hej Njord

Jeg ved ikke hvordan det stoppede, kan blot konstatere at vandtemperaturen er nede på omkring 20 grader. Vi har prøvet at slukke for hovedkontakten og tænde igen. Det hjalp desværre ikke. Jeg mener ikke at vi har prøvet det før, har dog kun boet her i 10 måneder. Hvis ikke "tippet" dukker op, må vi jo ringe til en installatør på mandag.

Tak fordi du prøvede at hjælpe smile

Hilsen
Bertram
Har du checket hvilket tryk der er på anlæget ??
Der sidder normalt et manometer på kedlen. Og hvis trykket er forlavt på systemet kan anlæget ikke køre. Så en efterfyldning er bestemt ikke en umulighed.. Prøv det og se hvad der sker.. PS sørg for at der ikke lukkes alt for meget luft med ind i systemet når du efterfylder.

MVH Njord
Hej igen

Vi har fyldt vandf på anlægget i går. Trykket er nu som det skal være. Det har dog ikke sat systemet igang igen. Er der måske en knap eller andet der skal trykkes på efter sådan et stop?

Med venlig hilsen
Bertram
Hej

Mine forældre havde et HS Tarm fra 1986, jeg ved ikke om det virker på samme måde. Hvis der havde været stop på deres fyr, skulle man holde en knap inde, samtidigt med at trykkede på en anden for at tænde våge flammen. Deres knapper sad nedenunder til højre. Inden du starter med at prøve at tænde med gnisten, skal du holde den anden knap inde i ca. et minut.
Vi var ude for et par gange at overkogningsikringen var gået, hvis den er det, kan du ikke tænde det uden udskiftning af denne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis