Fliseklæber udendørs

Hej alle

Jeg skal snart til at pudse mit hus op, og har i den forbindelse hørt meget om at der kan bruges fliseklæber for at få det til at binde ekstra godt.

Så melder spørgsmålene sig bare;

Herinde er der tidligere blevet anbefalet en kombination af 1 del fliseklæb og 2 dele mørtel, men skal der så stadig en smule cement i ?

Hvad sker der med blandingen hvis det blev 1 til 4, fliseklæber er jo hundedyrt ?

Skal der stadig kastes mørtel/cement på inden der pudses op med fliseklæb blandet i ?

Er det hele egentlig en modedille eller er der noget om snakken... er fliseklæber en klar fordel at bruge ?

Jeg glæder mig til at høre om der er nogen der kan hjælpe.

Hilsner
Vifu

Bonden
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Vifu,
Tror du skal passe på med diverse blandinger, med mindre du kan få noget dokumentation på holdbarheden. Som du selv skriver, er fliseklæber hundedyrt og kombineret med den tid, arbejdet tager, er risikoen ret stor.
Min bekymring går dels på, om fliseklæberen kan arbejde sammen med mørtelen, dels om klæberen er fleksibel nok (i denne tykkelse) i forhold til varierende temperaturer.

Jeg har hørt om "færdigblandet" pudsemørtel, som kan holde til højtryksrensning (bruges i staldbygninger) men har ikke noget navn.

MEN jeg forstår din søgen efter et bedre alternativ - synes ikke jeg ser andet end problemer med de huse, der er fuldpudsede. Efter nogle år kommer afskalninger, svindrevner og fugtudblomstringer....

Mvh.

Jan R.
Hej Vifu

Da jeg pudsede min sokkel udvendigt bankede jeg det løse puds af.
Herefter skal du fjerne alt støv med en pensel, trukluft eller lign.
Så blander du en kagecremeagtig konsistens af LIP multi fliseklæb (blå pose).
Dette smørrer du på reparationsstedet så det er godt fugtigt Kom godt ind i alle huller.
Imens det stadig er fugtigt pudser du det med alm. mørtel med 1/10 cement i.
Det garanterer jeg for holder, for jeg skulle have fræset et kabel ind i sokkelen senere og det var ikke muligt at banke pudsen af med en mejsel.
Hilsen Kewin, Svendborg.

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også