Dør-karm

Hej

Jeg er ved at lave en stor ombygning på 1. sal hvor jeg også skal lave hul til en dør mere. Jeg har en gl. dør (som resten af døre i huset)fyldningsdør model norge" fra 1923 mit spørgsmål er om man kan købe en ny karm i meter mål ??? og evt. hvor eller skal jeg til den lokale snedker ???

Ole Kielstrup
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
www.genbyg.dk kan med garanti hjælpe dig.
De har genbrugsmaterialer i alle afskygninger.

Mvh
ThomasB
Ok men jeg vil gerne hvis jeg kunne få en ny karm inkl. bundstykke og evt. hvor man kan få dette i metermål ??

Ole Kielstrup
Ring til din trælast. De har som regel sådan noget liggende. Ellers prøv at ringe til Hørsholm Trælast tlf.: 45 86 10 10

Mvh
ThoamsB
Hej Igen

Er der nogle som har en god ide hvordan man skære hul i væggen på bedste måde og det som sviner mindst. Væggen er af røde muresten og ikke bærende.

Ole Kielstrup
Alt arbejde med huller i din mur vil larme og svine ! Men du behøver jo ikke nødvendigvis at skære i muren. Du kan kradse mørtelen ud mellet et par sten og på den måde få startet dit hul. Herefter kan du pille de enkelte sten ud og i det "hak værk" der bliver i siderne murer du murstensstykker så hullet bliver rimeligt regulært.

Husk at lægge en masonitplade på begge sider af det ønskede hul, så bliver der inden hakker i gulvet !!

Venligst Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis