Hævning af hanebånd

Hej

I forbindelse med renoveringen af et hus jeg har købt er jeg i gang med 1. salen.

Her vil jeg gerne hæve hanebåndene, for at få lidt mere loftshøjde.

De sidder nu i ca. 2 meters højde, og er tappet sammen med spærene. Jeg vil gerne hæve dem ca. 25 cm.

Min plan er at montere 2 stykker spærtræ 45*145 eller 45*195, et på hver side af spæret og så bolte det sammen med en gennemgående gevindstang.

Er der nogen der tør give et bud på om det vil svække konstruktionen for meget ?

I forbindelse med renoveringen bliver der også etableret en skunkvæg, som jo også vil styrke konstruktionen en del...

Jeg er klar over at jeg nok skal have en fagmand ud og se på det inden jeg går i gang, men jeg vil gerne lige have en vurdering af de kloge hoveder herinde...

Jeg har vedhæftet et par billeder så i kan se hvad det drejer sig om...

Sig endelig til, hvis I skal bruge flere oplysninger

/Lambert

Mvh
Polite
Hej I forbindelse med renoveringen af et hus... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Helt i orden er den jo ikke !!!

Principielt skal dit undertag jo hen over bjælkerne, så alt vandet kommer den rigtige vej 8) Men i dit tilfælde må det vel anses som et ekstra gode at der er noget mere end det understrøgne tag....

Så bedre end intet tror jeg da jeg vil kalde det. Men det helt optimale er jo at rykke teglen ned og så lave taget efter alle forskrifterne..
Men er taget ordentligt og har en levetid på mere end 10 år... Vil jeg også selv kunne finde på at lave samme løsning.

Fordelen ved evt at skifte taget nu er at du så kan isolere ude fra.. Langt lettere og du kan nemmere lave kviste og tagvinduer osv... Der er ikke helt de samme hensyn at tage..

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også