Betongulv i garage

Hej alle mine gode venner!


Jeg skal til at støbe gulv i min nye garage. Hvilken betonstyrke (MPa) skal jeg bruge for at gulvet kan holde til ca. 1800 kilo bil. Jeg regner med ca. 15 cm's tykkelse, og gulvet er 5 x 5 meter.

Yamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hjælp !





Yamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Hej gamle dreng...


Jeg husker ikke lige hvad mit gulv er lavet i men der er ingen tvivl om at betonværket kan give dig nogle anvisninger.

Jeg vil dog tro at stort set alt købe beton kan klare den ret lille belastning.

Mine råd til dig er at du isolerer under gulvet, det koster ikke alverden nu, og er næsten umuligt at ændre senere. Husk også at lægge et par plader rionet i inden du støber... Det koster ikke alverden og du er ret sikker på at undgå revner.

MVH Njord
Jeg forespurgte for længe siden på tilsvarende, hvor udgangspunktet var et underlag på 10-15 cm stabilgrus. Mureren foreslog umiddelbart 5-6 cm beton med rionet i.

Isolerer du nedenunder, mener jeg lagtykkelsen er mindst 8 cm. Men prøv at checke med Portland (www. portland.dk). Jeg vil umiddelbart mene, at alt over 10 cm er overkill. 1800 kg bil lyder af meget, men er faktisk ikke noget videre ;-)

Jeg har - desværre, efter at have blandet meget selv - erfaret, at så store mængder er nemmere at få leveret. Måske lidt dyrere, men så er man sikker på en ensartet og god kvalitet, ligesom styrken kommer "per automatik". Du skal bare fortælle betonværket, hvad formålet er.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis