Tapet på gipsplader

Jeg har fjernet nogle faste skabe, og bag disse dukkede der jomfruelige gipsplader frem.

Nu skal jeg til at tapetsere, men kom til at tænke på at på et eller andet tidspunkt i fremtiden, vil jeg gerne fjerne dette tapet igen, og belært af andre indlæg her på siden, ved jeg at det kan være en besværlig affære.

Spørgsmålet er derfor: Kan jeg forbehandle pladerne på en eller anden måde, så tapetet lettere kan tages af, når den tid kommer?

I mellemtiden skal tapetet naturligvis helst sidde godt fast!

MVH TS

PS: Gipspladerne er sømmet på! Det må have været en selvsikker tømrer, der har sat dem op - der skal ikke meget slinger til før man står med en ødelagt gipsplade!

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Sørensen (den 07-08-2002).]
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg ved ikke hvordan man behandler gipsplader så man senere kan fjerne tapet, men hvis det er muligt, kan du opsætte glasvæv og hvis du ønsker andet senere, fuldspartler du bare væggen og arbejder videre derfra.

Iøvrigt er det en ganske udmærket måde at montere gipsplade med sømning. hvis det vel og mærke er på træskelet og med de rigtige søm.

------------------
www.orla-nautrup.dk
Tapet på gipsplader er nemt at fjerne med sæbevand.
Man kan evt. rive det op med et stykke groft sandpapir først.

Hilsen Svende
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også