Agurk og peber - udplantning

Er det for tidligt at udplante agurk (de små salatagurker) og peber i drivhus?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Zephirine.
Tja - hvem ved hvornår frosten er slut, men jeg har da forlængst plantet agurker- peber og tomater i drivhuset. Har også sat drueagurker udendørs.
Hilsen
Sniffer

Sniffer  
Sjovt som jeg er i tvivl hvert år :lol:

Tomaterne er også her forlængst kommet i drivhuset. Dem skal jeg iøvrigt se at have bundet op - de gror noget så frodigt i mit forsøgsbed (hønsemøg nederst, kompost imellem og det opgravede jord ovenpå).

Men jeg bilder mig ind at have hørt noget om, at særligt agurk ikke bryder sig om store temp.svingninger imellem nat og dag. Peber skulle vist være knapt så sart.

Men OK, hvis dine planter ellers trives nu, sniffer, så vil jeg se at få mine ud en af dagene her.

Hvordan binder du forresten din peber op?
Jeg er lidt forundret over mig selv, for jeg kunne ikke drømme om at lave noget som helst i en have, bortset fra at nyde den, men hvor jeg dog elsker at læse indlæg fra alle jer der er modsat, og jeg nyder det i fulde åndedrag - og ved at jeg mangler en lykke som I har, og som jeg aldrig har oplevet, og har det så lidt dårligt med det, for jeg vil gerne opleve alle lykkersmile

Hvad er jeg dog gået glip af.

Når I ser noget gro og blive rigtigt, sikken dog en følelse, og så smage det og få nydelsen af, at man selv har lavet det - en stor mangel jeg har, for det kender jeg jo slet ikke, så jeg kan godt være lidt misundelig - lidt -men doven er jo også en dyd, og så skal man have en til at sætte sig igang med at opdage en sådan verden - ligesom klassisk musik. Var der ikke en der havde ledt mig ind i den verden ville jeg aldrig været kommet der, og fået de oplevelser. Jeg er ham dybt taknemmelig.

Ikke en opfordring, men en erkendelse af, at vi skal lære mange ting, og lærer vi dem ikke, må man nyde dem som jeg gør på afstand.

Og OK - det er nu heller ikke så tovligt. - Gad vide om det er med W eller v- men I kan selv vælge så her er de begge,.

Mvh. JørgenE
Jeg tror, du er gået glip af mulighedernes grønne land :wink: Og så snakker vi ikke, om alt det, der ikke blev helt som drømmen...

Meeeen en lille skål med fugtigt vat overstrøet med karsefrø i vindueskarmen, kan nu godt gøre det ud en lille have fornemmelse. Ikke, at jeg prøver at lokke :wink:

Fortsat god pinse til alle!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis