Alternativ til LIP

Hej

jeg har i dette forum læst at det er muligt at pudse gipsvægge med en blanding af strandmørtel og multiklæb . ...

Nu har jeg set prisen på LIP Multiklæb og jeg skal pudse alle gipsvægge i 160 m2 hus, så jeg skal bruge en del og har derfor tænkt på om der ikke findes et alternativ til LIP produkterne ??? Noget billigere ?

Hvis der findes gode alternativer ... hvor kan de købes ??

/WMFLLIN
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke hvad LIP koster, men jeg har selv fået spartlet 100 m2. hus med færdig spartelmasse fra Bostik medium spartel til 99,- pr. 10 l. spand.
Bjørn
At "pudse" med fliseklæb og sand, og så på gipsplade: Det lyder helt forkert!
Tror du ikke bare du skal spartle samlinger og ujævnheder med sandspartel? Og efter slibning evt slutte af med glat glasvæv? (sandspartel koster næsten ingenting)
Husk: Du skal ikke tro alt hvad du læser her...

klassikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej

Jeg har nu hørt det fra flere steder, så jeg tror da på det endnu ... hvorfor tror du det IKKE vil virke ?

/WMFLLIN
Det kommer selvfølgelig an på hvad du mener med "pudse". Normalt opfatter jeg at det er en murstensvæg, hvorpå der lægges pudsemørtel. Er det den effekt du vil efterligne, altså en "grov" sandstruktur, burde du måske hellere gøre som jeg foreslog, og så påføre en form for strukturmaling.
Men at "pudse" på gipsplade, altså lægge et lag fliseklæb og sand på, tror jeg både er uoverskueligt, og også en "unaturlig"/"uærlig" fremgangsmåde, fordi resultatet i bedste fald blot vil "ligne" noget det ikke er, nemlig en murstensvæg.
Men, det er blot min mening. Få andres, og forsøg evt selv på et lille område.

klassikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også