Skovduer

Hej havevenner!

Tillad mig at dele min store glæde over - for andet år i træk - at have et skovdue-kærestepar i min have.

De er simpelthen så søde og så glade for hinanden - dog med de småskænderier, der hører de fleste forhold til... :wink:

Jeg har lavet et lille hjørne til dem med foder og vand og nyder at iagttage dem fra mit køkkenvindue. Det ser ud til at de har valgt bagboens nåletræ til muligt redested, så jeg glæder mig til at følge dem og deres afkom!

Glade forsommerhilsener

Badusen

Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Herligt! Skovduer har vi desværre ikke sad

Lige for tiden ser jeg dagligt en halv snes stære på min græsplæne flere gange om dagen. Og jeg undrer mig i grunden lidt, for jeg har ikke tidligere i de 8 år, vi har boet her, set en eneste stær.

Og nu hvor vi er ved det... Det er meget tørt her lige nu. Jeg har ikke noget fuglebad - og gik flyttede min ene brik rundt idag... Så fandt jeg på at sætte en lav plastbakke med vand på fuglebrædtet. Det er blevet vel modtaget :wink:

Pøjpøj med familieforøgelsen biggrin
Min skovduebestand er nu oppe på 5 daglige gæster - de er bare så hyggelige! biggrin
De er efterhånden så fortrolige med os, at de kommer og spiser/drikker lige ved siden af os, når vi spiser udendørs.
Gemalen er ikke helt tilfreds med deres efterladenskaber, men det opvejes af det liv de giver i haven :wink:

Eftersom vores have er nyanlagt er den ikke specielt fuglevenlig, så duerne er kærkomne gæster!

På dyreklinikken, hvor jeg arbejder fik vi indbragt en due, der tilsyneladende havde været i nærkontakt med en kat eller lign. Dyrlægen undersøgte den og det var hovedsageligt gået ud over hale- og vingefjer. Jeg meldte mig til at passe den og i 6 dage havde jeg den i et bur og sørgede for mad, vand og antibiotika.

Den er nu fri igen, men har forladt vores have og er muligvis fløjet hjem.

Mange, der kommer her undrer sig over, at jeg fodrer duerne. "De er da skadedyr" hedder det. Jeg kan da også forstå at folk er trætte af duelort på deres altaner, men helt ærligt... hvis vi lige vender blikket indad, hvem er så de største skadedyr på jorden...?!!!

Fortsat god sommer (-og må vi bede om lidt regn...)

Badusen

Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt
Jeg kunne selvfølgeligt have sagt mig, at Badusen er en pige, men.... vores duer larmer konstant - som min far sagde, når de sad på TV-masten - "Lad-vær- at-skub - lad vær at skub", og jeg er ved at blive sindsyg af deres lad-vær at skub sang - og de er begyndt at yngle hos os - ærgerligt - for ungerne kommer så vidt jeg ved tilbage til det sted hvor de er født.

Jeg er en stor dyreelsker, men lige den type due kan drive mig til vanvid - den har jo ikke engang en smuk sang, men blot denne indelukket uhuuu- huu- hu som den gentager til man er ved at blive tosset.

Satans duer, som jeg i øvrigt lige fodrede inde på Rådhus Pladsen, for godt nok ligger vi i krig, men dyr er dyr, og måske var det Rådhus-dugen der fik lidt at spise.

Mvh. JørgenE
Hejsa.
Ja,den store forstand på fjerede væsner har jeg ikke og jeg har mange forskellige hos mig. Der er også duer der yngler og et par skader.
Det bedste er dog den skønne kok, jeg har logerende i den anden ende af min have. Jeg elsker at gå i haven til det bliver mørkt (så slipper jeg for soleksem) og om ikke kokken står en meter bag mig og brokker sig over min tilstedeværelse bare fordi han har fået slæbt hele to fasandamer med hjem.......sikke redelighed. Ja...så må man jo lunte af..og det gentager sig hver aften.. kokken ved godt hvornår han skal op i træet og sove eller hvad han nu laver med de damer han slæber med hjem.
PS....Jørgen E......sådan nogle dueunger smager bare hammergodt stegte...*GG*
Hilsen sniffer

Sniffer  
Jeg har skudt mange skovduer, de smager godt.

Kunne jeg simpelhen ikke lade være at sige.

Men altså.... det var ikke i haver, der er de hyggelige nok.
Kunne bare ikke lade være.

Delfinen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis