Trådløst overførsel af VGA signal

Er der nogen som har erfaring med overførsel af VGA signalet fra PC
til monitor/ LCD TV, hvis, hvordan? hvad skal man bruge? :?:
TV Out grafik kort er ingen mulighed.
Jeg har købt et LCD TV som er ophængt i stuen, det har bla. VGA ind-
gang og jeg vil gerne kunne komme på nettet uden at skulle trække
et hav af kabler.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke sikker, men jeg tror din eneste mulighed er en boks med trådløst netværk, som du slutter til tv-et/skærmen.

Der findes dedikerede bokse, men dem, jeg har set, er dels kun/primært(?) beregnet til visning af mediefiler, og derudover understøtter de kun "gammeldags" tv-forbindelser (SCART, s-video, composite).

Jeg vil gætte på, at dit bedste bud er en lille blæserløs pc, som du planter i stuen under tv-et. Du kan jo så passende udstyre den med et hardware-mpeg tv-kort, - så kan du til gengæld skrotte både videoen og DVD-afspilleren biggrin

Hvis det lyder lidt for dyrt er der jo så muligheden med et laaangt VGA-kabel - ikke særlig fancy, men det virker smile

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Thomas - du skriver om et mpeg-hardware-kort.... Nogen anbefalinger??

Personligt overvejer jeg for tiden kraftigt at bygge en lille harddisk-recorder, men det bliver dyrt, hvis jeg også skal have et dyrt grafikkort, masser af ram og cpu-kraft etc for at undgå hakker i optagelserne.

En lille barebone-pc må da kunne bruges - eller den gamle pII350'er (altså forudsat jeg monterer et mpegkort?!?)

Forslag til konfigurationer meget velkomne

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

@LuneLund:
Jeg har ikke selv prøvet det (jeg kører med softwareencoding), men det mest udbredte er vist Hauppauges WinTV-PVR-250, som koster ca. kr. 1000,-. Hvis du smider sådan et i en barebone har du vist en glimrende harddisk-recorder, der ikke kræver ret meget af pc-en.

Hvis du vil have mere funktionalitet end "bare" en videooptager kan du fx installere programmerne myHTPC med GotTV-plugin ( www.myhtpc.net ) og XMLTV ( http://sourceforge.net/projects/xmltv/ ). De er begge gratis, og tilsammen
kan de levere en programguide, hvor man bare klikker på det program, man vil optage. Efterfølgende kan man så se alle optagelserne med beskrivelser og det hele i et afspillermodul. Selvfølgelig kan man også "time-shifte" et program, så man kan pause midt i en live-udsendelse. Man kan så supplere det med en fjernbetjening, så det hele kan klares fra sofaen smile

Det kræver noget arbejde at få al softwaren til at spille sammen, men hvis man er lidt nørdet er det jo bare en del af fornøjelsen :lol:

Mvh
Thomas

Edit: Hvis du vil være på den sikre side er PVR-350 nok bedre end 250 - det har både hardware encoding og decoding, så det heller ikke bruger pc-processoren ved afspilning!

@Pont

Tak for råd'ene - se evt. selv det nye "K"omputer - de har også netop testet et par kort+usb-løsninger

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Hm - jeg har det nyeste, men den hakker nu lidt alligevel. Harddisk 7.000 o/m, men jeg opfatter det er den der ikke kan følge med - skal man op på 10.000 o/min - for mit er ikke særligt godt, eller er det DVD-drevet som er dårligt (Dell), for det fungerer kun hver anden eller 3. gang og jeg er meget træt af det.

Mvh. JørgenE
Annonce
@JørgenE:
Hvad er det, der hakker? TV/video-optagelse eller afspilning af DVD?
Hvad format optager du i?

Umiddelbart burde det ikke være harddisken - den skulle sagtens kunne følge med, selvom den "kun" kører 7200 o/min. Det er mere sandsynligt, at din processor ikke kan følge med. - Det kan muligvis ændres ved at optage i et andet format.

Mvh
Thomas

Jeg faldt lige over en trådløs monitor og kom til at tænke på denne tråd...

http://www.letsautomate.com/11011.cfm?

Jeg havde glemt årsagen til det oprindelige spørgsmål (et nyindkøbt LCD-TV), så jeg kan godt se, at den nok ikke lige er sagen :wink: - men den er da smart :lol:

Den kører stadig ikke via VGA, men bruger så vidt jeg kan se "remote desktop", hvilket giver nogle begrænsninger (blandt andet kan man ikke se TV fra pc'en på den).

Mvh
Thomas

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis