Polo 1,6 96' - problemer med kølerblæseren

Den har være kogt over og kunne ikke starte efter at der termostaten var pillet ud for at kunne få bilen hjem. Tændspolen var røget, men heldigvis ikke toppakningen.

Nu virker kølerblæseren bare ikke sad

Har udskiftet følgende under fejlfinding:
Termostat, temperaturføler i kølerflangen, køleblæsekontakt (2 gange - en fra Krogslund og en fra VW)

Har testet at blæser virker ved direkte strøm fra batteriet, men også ved forbindelse i stikket til kølerkontakten. Sikringen røg første gang jeg ramte forkert, så der burde ikke være kabler der er defekte.

Så hvad er det så...jeg er blank. Overvejer om det kan være computeren. Det får jeg at vide fra flere, at detikke har en noget med det at gøre.

Fik besked på at "lufte" køleren ud for evt. luftlommer der kunne blokere for cirkulation, og ikke sætte dækslet til ekspansionsbeholderen på før blæseren gik igang. Det gjorde den aldrig...jeg skulle dog skylle godt efter med vand, da kølervæsken blev tømt ud i moterrummet.

""Har lige konstateret d. 27/5, at slangen efter termostaten ikke bliver varm...er det mon den der er gået, selvom jeg har skiftet den"" Hvordan tester jeg dette?

Er der nogen af jer kloge mennesker der har et godt råd til en nyudklægget gørdetselver.

Mvh.
Rasser
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder da somom termostaten ikke virker og har lukket og blokeret vandgangen. Er det mon luft? Prøv at drille den lidt med en hammer og at give den lidt overspænding. Fx 14 v.
Kan du afmontere den og motionere den? Er ledninger ordentligt monteret?

Delfinen
Dine svar/råd er gode. Men, det er jo et stykket tid siden jeg skrev det og har ikke opdateret siden - beklager :?

NÅ, men problemet var så i virkeligheden af termostathusets slangestuds har en slags holder til den pind der sidder i termostaten. Den holder var knækket, så pinden forsvandt bare ud i kølesystemet og termostaten åbnede ikke for cirkulation. Ja og så får kølerkontakten jo aldrig besked om at tænde for blæseren! Det løste problemet og VW kunne fortælle, at dem sælger de mange af!!!

Tak for svaret.

/Rasser

Mvh.
Rasser
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis